Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Uplatňování metod výchovy ke zdraví se zaměřením na faktory ovlivňující zdraví jedince a jeho prostředí, na zásady pro udržení zdraví a schopnost aplikace v každodenním životě jedince, rodiny, skupiny a společnosti. Nácvik ošetřovatelských činností s realizací ošetřovatelského procesu v přirozených podmínkách. Aplikace ošetřovatelských postupů a principů v péči o nemocné dospělé, děti a o handicapované. Individuální ošetřovatelská péče u vybraných skupin nemocných formou ošetřovatelského procesu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik dovedností, Pracovní činnosti
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s podstatou a organizací práce na jednotlivých typech ošetřovacích jednotek a umožnit studentům získat zkušenosti z reálné praxe, které jsou důležité pro profesionální rozvoj a chápání odlišnosti uspokojování potřeb zdravých, nemocných, handicapovaných a umírajících klientů/pacientů.
V rámci předmětu student zvládne požadované ošetřovatelské postupy a výkony dle standardů, vyhledává a uspokojuje potřeby klientů/pacientů na základě aktivní a individualizované ošetřovatelské péče realizované metodou ošetřovatelského procesu, podílí se na spolupráci uvnitř zdravotnického týmu, respektuje a dodržuje platné zákony a normy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KOS/P1OSP
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta, Rozhovor, Rozbor portfolia studenta
Splnění povinné 100% účasti na odborné praxi. Splnění stanovených výkonů a ošetřovatelských procesů. Zpracování zadané písemné práce.
|
Doporučená literatura
|
-
Marečková, Jana. Ošetřovatelské diagnózy v NANDA doménách. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1399-3.
|