Stress (theory of stress, stressors, and influence of stress on health). Mental hygiene. Ontogenesis. The concept and nature of mental life. The proportion of heredity, environment, and upbringing in the development of the mind. Developmental theories (E. Erikson, S. Freud). Prenatal period. Neonatal period. Toddler period. The preschool-age period and the younger school-age period. The period of prepuberty and puberty. Fear and anxiety. Empathy - practice. Productive and non-productive approach to the sick. Psychological approach to people with a disability.
|
-
ČÍŽKOVÁ, J. Poznání duševního života člověka.. 4. vyd. Olomouc: Vydavatelství UP, 2012. 106 s., 2012.
-
DRAPELA, V. J. Přehled teorií osobnosti.. 5. vyd. Praha: Portál, 2008. 175 str., 2008.
-
HAYESOVÁ, N. Základy sociální psychologie.. 7. vyd. Praha: Portál 2013. 168 str., 2013.
-
KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví.. 3. vyd. praha: Portál, 2009. 279 s., 2009.
-
ŘÍČAN, P. Psychologie osobnosti. 6. vyd. Praha: Grada Publishing, 2010. 208 s., 2010.
-
ŘÍČAN, P. Psychologie.. 3. vyd. Praha: Portál, 2009. 300 s., 2009.
-
SLAMĚNÍK, I. Emoce a interpersonální vztahy.. 1. vyd. Praha : Grada Publishing, 2011. 208 s., 2011.
-
VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese.. 1. vyd. Praha: Portál, 2012. str. 73 - 262, 2012.
-
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie.. 2 vyd. Praha: Portál, 2012. 536 s., 2012.
-
ZACHAROVÁ, E., ŠIMÍČKOVÁ - ČÍŽKOVÁ, J. Základy psychologie pro zdravotnické obory.. 1. Vyd. Praha : Grada publishing, 2011. 288 s., 2011.
|