Vyučující
|
-
Držková Markéta, Ing. Ph.D.
-
Panák Ondrej, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Techniky komprese multimediálních dat a principy jejich ukládání. Základy multimediální komunikace, standardy a služby. Multimediální aplikace. 3D grafika: matematický popis 3D objektů, modelování těles, vizualizace 3D modelů. Zpracování zvuku a videa (Adobe Premiere): audio a video soubory, import a zpracování, scénář, časová osa, efekty, titulky, export. 3D modelování a animace (Autodesk 3ds max): nastavení prostředí, modelování, materiály, osvětlení, práce s kamerou, animace, renderování. Integrace médií do výsledné elektronické publikace (Adobe Flash): panely, 2D grafika, masky, import, animace, základní interaktivita, výstupní formáty.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Demonstrace, Nácvik dovedností, Grafické a výtvarné činnosti
- Semestrální práce
- 48 hodin za semestr
- Účast na výuce
- 36 hodin za semestr
- Domácí příprava na výuku
- 6 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je poskytnout studentům přehled o multimediálních technologiích a aplikacích používaných v praxi a naučit studenty pracovat se zvukem, videem i 3D grafikou a následně integrovat všechny multimediální prvky do elektronické publikace. Předmět vysvětluje běžné formáty audio a video souborů a způsoby jejich importu, konverze, střihu a editace v dostupných aplikacích. Dále jsou představeny různé přístupy a prostředky pro vytváření 3D modelů, statických prostorových obrazů a animací a vytvoření elektronických publikací s využitím různých typů multimediálních souborů.
Po absolvování předmětu student dokáže pracovat s aplikacemi Adobe Premiere, Autodesk 3ds max a Adobe Flash a umí navrhnout a zpracovat multimediální elektronické publikace.
|
Předpoklady
|
Znalosti z předmětů Předtisková příprava I a II a Typografie. Vhodná je alespoň základní znalost anglického jazyka a schopnost aktivní práce s výpočetní technikou.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Analýza výkonu studenta
Předmět je hodnocen na základě zpracování a prezentace projektu prokazujícího schopnost navrhnout multimediální publikaci s vhodnou strukturou a funkčností, pracovat se zvukem, videem i 3D grafikou a integrovat všechny multimediální prvky do odpovídající elektronické publikace.
|
Doporučená literatura
|
-
Adobe Premiere 6.0 Oficiální výukový kurz. SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-26-7.
-
Macromedia Director 8.5 Shockwave Studio. Macromedia, 2001.
-
Beránek P. Digitální video v praxi. Unis Publishing, 2001.
-
Borko F., Milenkovitc M. A Guided Tour of Multimedia Systems and Aplications. IEEE Computer Society Press, 1995. ISBN 0-8186-7054-1.
-
Bourek J. Diplomová práce. Univerzita Pardubice, 2002.
-
Dehaan J. Flash MX 2004. Oficiální výukový kurz. Macromedia Press, 2004. ISBN 0-321-21342-4.
-
Dixon D. Adobe Premiere 6. Mobil Media, 2002.
-
Chismar, John P. Kurz animace v 3ds max 4. Praha: SoftPress, 2002. ISBN 80-86497-23-2.
-
Prof. RNDr. Marie Kaplanová, CSc. a kolektiv. Moderní polygrafie. 2010. ISBN 978-80-254-4230-2.
-
Ullmann F. Pět dnů s Premierou. DUsoft computers, 1999.
|