Vyučující
|
-
Moravcová Markéta, Mgr. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Hodnocení potřeb rodičky. Plán péče o rodičku v průběhu fyziologického porodu. Nácvik ošetření porodního poranění.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí, Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem studijního předmětu je osvojení základní terminologie a praktických dovedností v oblasti prenatální péče a péče o ženu v porodní asistenci během fyziologického porodu. Jedná se o podstatnou část porodnictví zaměřenou na sledování zdravotního stavu matky a plodu v průběhu gravidity a fyziologického porodu.
Student samostatně provádí základní úkony prenatální diagnostiky a samostatně provádí potřebnou péči v porodní asistenci o rodičku v průběhu fyziologického porodu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KPZ/P3PA1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce
Splnění písemného nebo ústního zkoušení dle rozhodnutí garanta předmětu. Splnění povinné 80% aktivní účasti na praktických cvičeních. Studenti zpracují během studia zadanou písemnou práci.
|
Doporučená literatura
|
-
HÁJEK, Z. A KOL. Porodnictví. Praha: Grada, 2014.
-
Hájek, Z. a kol. Rizikové a patologické těhotenství. 1.vyd. Praha: Grada, 2004.
-
JOHNSON, R. Skills for midwifery practise. 3. st. publ. Edinburgh Churchill Livingstone: Elsevier, 2010.
-
Marshall, JE.; Raynor, MD. Advancing skills in midwifery practise. 1. st. publ. Edinburgh Churchill Livingstone: Elsevier, 2010.
-
MORAVCOVÁ, M.; PETRŽÍLKOVÁ, H. Základy péče v porodní asistenci I. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014.
-
NANDA International. Ošetřovatelské diagnózy definice a klasifikace: 2012-2014. Praha: Grada, 2013.
-
Roztočil, A. a kol. Moderní porodnictví. Praha: Grada, 2008.
|