Vyučující
|
-
Doležel Petr, prof. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Seznámení, motivace, pojem robotika, NXT-G, první program. 2. NXT-G: cykly a větvení programu, práce s hardware, tvorba uživatelských bloků. 3. Senzory - základní principy. 4. Pohony- základní principy. 5. Robot, robotika, mechatronika. 6. Řešení typických úloh z oblasti mobilní robotiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Demonstrace, Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je představit studentům základy robotiky, mechatroniky, programování a řízení procesů a motivovat je k dalšímu studiu v těchto oblastech. Studenti v rámci předmětu samostatně navrhnou, postaví a naprogramují jednoduchého robota schopného plnit zadané úlohy, čímž jsou interaktivní formou konfrontováni s podstatou inženýrské práce. Předmět je zakončen soutěží sestavených robotů.
Po absolvování předmětu bude student schopen řešit jednoduché mechatronické úlohy.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Podmínkou pro získání zápočtu je účast na cvičeních a sestavení robota řešícího zadané úlohy. Stupeň získané známky bude závislý na pořadí v závěrečné soutěži.
|
Doporučená literatura
|
-
Daniele Benedettelli. Creating Cool MINDSTORMS NXT Robots. Barkeley, CA: Apress, 2008. ISBN 1590599667.
|