Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Přehled probírané látky: První záznamy exotických populací. Flaherty a zrození domorodého hrdiny. Tématika industriální společnosti Griersonovy školy, kolektivní hrdina. Sociální tématika v díle Jorise Ivense a New York Film and Photo League. Pare Lorentz a Frontier Film ? první reflexe ekologické tématiky měnícího se venkova na pozadí sociálních otřesů. Politika, propaganda, válka, téma národní identity ve filmu. Tématika venkova a řemesel ? Georges Rouquier, Henri Storck. Jean Rouch a Komise pro etnologický film. Jiří Weiss, Alexander Hackenschmied, Jiří Lehovec.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Projekce
|
Výstupy z učení
|
Přednášky a projekce seznámí studenty s dějinami dokumentárního etnografického filmu od počátku kinematografie do roku 1960. Předmět uvádí specifický žánr etnografického filmu do kontextu dějin světové i české kinematografie v souvislostech technologického vývoje, produkčních, ekonomických a politických trendů a mapuje důležité mezníky a autorské osobnosti až do příchodu nových revolučních technologií synchronního zvukového natáčení s lehkými 16mm kamerami počátkem 60.let 20.století.
Studenti porozumí problematice migrace jako historicko-sociologickému fenoménu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KSKA/UVA
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Analýza výkonu studenta, Rozhovor
K atestaci je nutné zpracovat jedno slovníkové heslo tvůrce, filmaře, autora filmu z daného období pro školní výukovou databázi.
|
Doporučená literatura
|
-
Gauthier, G. Dokumentární film, jiná kinematografie.
-
Petráň, T. Ecce Homo.
|