Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Obraz v pojetí Viléma Flussera. Filmový záběr jako obraz- proporce. Čas záběru. Optická kresba obrazu. Perspektiva: lineární, barevná, hieratická. Perspektiva ve filmu. Kinetická perspektiva. Obraz- symbol. Barva- symbolika barev. Filosoficko- smyslové pojmy několika základních barev. Pohyb. Pohyb v pojetí Vladimíra Suchánka. Pohyb jako základní princip dramatu. Pohyb jako spirituální časoprostor. Kompozice - střih. Výtvarná skladba záběru. Střihová skladba. Zvuk.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Metody samostatných akcí, Projekce, Grafické a výtvarné činnosti
|
Výstupy z učení
|
Studenti se seznámí s fenoménem experimentálního filmu. Cílem semináře je, prostřednictvím studia konkrétních filmů, alespoň zčásti zmapovat různorodé směry experimentálního filmu.
Studenti si osvojí základní znalosti experimentálního filmu a práce s kamerou i základů filmové řeči, založený na výkladů pojmů a jejich aplikovaném užití.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Rozbor díla tvůrčího charakteru
Aktivní účast, plnění dílčích úkolů podle individuálního zadání.
|
Doporučená literatura
|
-
ELIADE, M. Obrazy a symboly. Brno: Computer Press, 2004.
-
EPSTEIN, J. Poetika obrazů. Praha: Herman a synové, 1997.
-
FLUSSER, V. Za filosofii fotografie. Praha: Hynek, 1983.
-
HITCHCOCK, A., TRUFFAUT, F. Rozhovory. Praha: Český filmový ústav, 1987.
-
SUCHÁNEK, V. Topografie transcendentálních souřadnic filmového obrazu. Olomouc, 2002.
|