Vyučující
|
-
Veselý Petr, Ing.
-
Bažant Michael, doc. Ing. Ph.D.
-
Kopecký Zbyněk, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Obsah přednášek: 1. Úvod do 3D grafiky, historie, základní pojmy 2. Barvy a světlo 3. Modelovací nástroje 4. Modelování 3D objektů 5. Úvod do OpenGL, pipeline, grafická primitiva, struktury 6. OpenGL, shadery 7. Křivky 8. Textury 9. Transformace 10. Promítání 11. Osvětlení, stíny, stínování 12. Animace 13. Rezerva. Prostor pro studentské prezentace Obsah cvičení: 1.-4. Pokročilé techniky a skriptování v Autodesk Maya 5.-12. Programování grafických aplikací s využitím OpenGL 13. Rezerva. Prostor pro studentské projekty
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými principy a pojmy z oblasti 3D počítačové grafiky. Dalším cílem je prohloubení znalostí při využívání profesionálního nástroje Autodesk Maya pro tvorbu 3D grafiky. Především se jedná o pokročilé techniky skriptování (MEL) a programování (API). Rovněž je cílem získání zkušeností při vytváření 3D a grafických aplikací s využitím standardu OpenGL.
Studenti by si měli osvojit znalosti a dovednosti v používání teoretických modelů při vytváření objektů 3D grafiky,a měli by být schopni samostatně pracovat s moderními počítačovými prostředky pro vizualizaci a animaci.
|
Předpoklady
|
Zvládnutí matematiky - základy vektorového počtu a základy analytické geometrie. Dále se předpokládá předchozí absolvování předmětů z oblasti 2D vektorové a rastrové grafiky, (předměty: Počítačová grafika, Počítačová grafika 2D, Grafické editory).
KST/INPG2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce
Předmět se skládá z přednášky a navazujících cvičení. Na cvičeních se pracuje v 3D grafickém programu demonstrují metody vytváření a manipulace s 3D objekty. Cvičení jsou povinná. Zkouška se skládá z teoretického testu, který obsahuje cca 10 otázek z probrané teorie a principů, týkající se 3D grafiky.
|
Doporučená literatura
|
-
Forsyth D., A., Ponce J. Computer Vision - a modern Approach. Prentice Hall, 2002.
-
Watt, A. 3D Computer Graphic. Addisson-Wesley, 2000.
-
Žára, Jiří . Moderní počítačová grafika. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0454-0.
|