Předmět: Počítačová grafika 3D a grafická API

« Zpět
Název předmětu Počítačová grafika 3D a grafická API
Kód předmětu KST/INPG3
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 5
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Veselý Petr, Ing.
  • Bažant Michael, doc. Ing. Ph.D.
  • Kopecký Zbyněk, Ing.
Obsah předmětu
Obsah přednášek: 1. Úvod do 3D grafiky, historie, základní pojmy 2. Barvy a světlo 3. Modelovací nástroje 4. Modelování 3D objektů 5. Úvod do OpenGL, pipeline, grafická primitiva, struktury 6. OpenGL, shadery 7. Křivky 8. Textury 9. Transformace 10. Promítání 11. Osvětlení, stíny, stínování 12. Animace 13. Rezerva. Prostor pro studentské prezentace Obsah cvičení: 1.-4. Pokročilé techniky a skriptování v Autodesk Maya 5.-12. Programování grafických aplikací s využitím OpenGL 13. Rezerva. Prostor pro studentské projekty

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s vybranými principy a pojmy z oblasti 3D počítačové grafiky. Dalším cílem je prohloubení znalostí při využívání profesionálního nástroje Autodesk Maya pro tvorbu 3D grafiky. Především se jedná o pokročilé techniky skriptování (MEL) a programování (API). Rovněž je cílem získání zkušeností při vytváření 3D a grafických aplikací s využitím standardu OpenGL.
Studenti by si měli osvojit znalosti a dovednosti v používání teoretických modelů při vytváření objektů 3D grafiky,a měli by být schopni samostatně pracovat s moderními počítačovými prostředky pro vizualizaci a animaci.
Předpoklady
Zvládnutí matematiky - základy vektorového počtu a základy analytické geometrie. Dále se předpokládá předchozí absolvování předmětů z oblasti 2D vektorové a rastrové grafiky, (předměty: Počítačová grafika, Počítačová grafika 2D, Grafické editory).
KST/INPG2

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce

Předmět se skládá z přednášky a navazujících cvičení. Na cvičeních se pracuje v 3D grafickém programu demonstrují metody vytváření a manipulace s 3D objekty. Cvičení jsou povinná. Zkouška se skládá z teoretického testu, který obsahuje cca 10 otázek z probrané teorie a principů, týkající se 3D grafiky.
Doporučená literatura
  • Forsyth D., A., Ponce J. Computer Vision - a modern Approach. Prentice Hall, 2002.
  • Watt, A. 3D Computer Graphic. Addisson-Wesley, 2000.
  • Žára, Jiří . Moderní počítačová grafika. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-251-0454-0.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2015) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2016) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2014) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní