Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Specifikace požadavků a USE CASE diagramy. Analýza a návrh statické struktury systému - diagramy tříd. Analýza a návrh dynamiky systému - kolaborace. Sekvenční diagramy a diagramy spolupráce. Stavový model - chování objektu. Modelování procesů - diagramy aktivit. Fyzické nasazení systému - diagram komponent a nasazení. Řízení projektu, aplikace iterativního životního cyklu. Dokumentace systému.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Na konkrétním zadaném projektu vývoje softwaru tvořivě aplikovat metodiku UML, která umožňuje vytvoření kvalitního návrhu vyvíjeného softwaru a zefektivňuje etapu implementace.
Absolvováním předmětu jsou zvládnuty základy praktického vývoje softwarových aplikací.
|
Předpoklady
|
Předpokládají se základní znalosti z oblasti metodiky UML, analýzy a návrhu softwarových a databázových systémů.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce
Podmínkou k udělení zápočtu je úspěšné zpracování rozsáhlejšího projektu (provedení analýzy a návrhu zadaného vlastního softwarového systému s využitím vybraného CASE nástroje).
|
Doporučená literatura
|
-
ARLOW, J., NEUSTADT, I. UML 2 a. unifikovaný proces vývoje aplikaci. Brno, Computer Press, 2007..
-
Schmuller, Joseph. Myslíme v jazyku UML. Praha: Grada, 2001. ISBN 80-247-0029-8.
|