Vyučující
|
-
Benedikovič Miroslav, RNDr.
-
Brožek Josef, Ing.
-
Veselý Petr, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Vytváření aplikací s GUI s využitím knihovny Swing na platformě Java. Vytváření aplikací s grafickým obsahem s využitím tříd Graphics a Graphics2D. Základní principy rastrové i vektorové 2D počítačové grafiky z pohledu programátora. 1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. 8. 9. 10. 11. 12. 13.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními pojmy a principy z oblasti rovinné i prostorové počítačové grafiky. Využití prostředků a možností programovacího jazyka Java a vývojového prostředí NetBeans pro tvorbu aplikací s grafickým zobrazením.
Absolvent bude mít znalosti z oblasti vytváření GUI aplikací, používání základních grafických knihoven pro vytváření interaktivního grafického obsahu, práci s barvami v ICT, vytváření grafů, základní práci s obrázky, animacemi.
|
Předpoklady
|
Znalost základů algoritmizace, programování v jazyce Java v prostředí NetBeans
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
SCHILDT, H. Swing: A Beginner's Guide. McGraw-Hill Osborne Media. 2006..
-
ZHANG, H. - LIANG, Y. D. Computer Graphics Using Java 2D and 3D. Prentice Hall. 2006..
-
ŽÁRA, J. - BENEŠ, B. - SOCHOR, J. - FELKEL, P. Moderní počítačová grafika. 2. vydání. Praha: Computer Press, 2005..
|