Předmět: Počítačová grafika II

« Zpět
Název předmětu Počítačová grafika II
Kód předmětu KST/IPOG2
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Veselý Petr, Ing.
  • Brožek Josef, Ing.
Obsah předmětu
Principy vybraných algoritmů využívaných v počítačové grafice. Vytváření pokročilých grafických aplikací s využitím softwarové platformy JavaFX. Základy programování grafických aplikací s využitím multiplatformního rozhraní OpenGL. 1. Událostně orientované programování, pokročilé kódování a práce s komponentami v Java 2. Rasterizační algoritmy, algoritmy vyplňování a ořezávání 3. Základy 3D grafiky, matematika pro 3D grafiku 4. Transformace 2D a 3D, transformační matice 5. Algoritmy projekce, řešení viditelnosti 6. Úvod do JavaFX, základní příklady, režim celé obrazovky, princip přidávání objektů, 7. Tvorba vlastních komponent v Java FX 8. Animace a zvuk v JavaFX 9. Využití Java FX pro 3D grafiku, kamera, osvětlení, transformace 10. Problematika viditelnosti a ořezávání v JavaFX 11. Úvod do OpenG, princip, základní primitiva, základní 3D primitiva 12. OpenGL a architektura client-server (grafická karta - program) 13. Transformace, rotace a animace v OpenGL

Studijní aktivity a metody výuky
nespecifikováno
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy vybraných algoritmů a metod používaných při zobrazení grafických primitiv a objektů - rasterizační algoritmy, metody ořezávání, vyplňování, 2D a 3D geometrické transformace, algoritmy zobrazení 3D, určování viditelnosti, práce s křivkami, práce s rastrovými obrázky, grafické formáty. Důraz je kladen na vytváření pokročilých grafických aplikací s využitím softwarové platformy JavaFX a základy programování grafických aplikací s využitím multiplatformního rozhraní OpenGL.

Předpoklady
nespecifikováno
KST/IPOG1

Hodnoticí metody a kritéria
nespecifikováno
Doporučená literatura
  • AMMERAAL, L. - ZHANG, K. Computer Graphics for Java Programmers. Wiley. 2007. ISBN 978-0470031605..
  • COMNINOS, P. Mathematical and Computer Programming Techniques for Computer Graphics. Springer. 2006..
  • WEAVER, J. Pro JavaFX 2: A Definitive Guide to Rich Clients with Java Technology. Apress. 2012..
  • ŽÁRA, J. - BENEŠ, B. - SOCHOR, J. - FELKEL, P. Moderní počítačová grafika. 2. vydání. Praha: Computer Press, 2005..


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2015) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta elektrotechniky a informatiky Studijní plán (Verze): Informační technologie (2016) Kategorie: Informatické obory 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Letní