Vyučující
|
-
Veselý Petr, Ing.
-
Brožek Josef, Ing.
|
Obsah předmětu
|
Principy vybraných algoritmů využívaných v počítačové grafice. Vytváření pokročilých grafických aplikací s využitím softwarové platformy JavaFX. Základy programování grafických aplikací s využitím multiplatformního rozhraní OpenGL. 1. Událostně orientované programování, pokročilé kódování a práce s komponentami v Java 2. Rasterizační algoritmy, algoritmy vyplňování a ořezávání 3. Základy 3D grafiky, matematika pro 3D grafiku 4. Transformace 2D a 3D, transformační matice 5. Algoritmy projekce, řešení viditelnosti 6. Úvod do JavaFX, základní příklady, režim celé obrazovky, princip přidávání objektů, 7. Tvorba vlastních komponent v Java FX 8. Animace a zvuk v JavaFX 9. Využití Java FX pro 3D grafiku, kamera, osvětlení, transformace 10. Problematika viditelnosti a ořezávání v JavaFX 11. Úvod do OpenG, princip, základní primitiva, základní 3D primitiva 12. OpenGL a architektura client-server (grafická karta - program) 13. Transformace, rotace a animace v OpenGL
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
nespecifikováno
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy vybraných algoritmů a metod používaných při zobrazení grafických primitiv a objektů - rasterizační algoritmy, metody ořezávání, vyplňování, 2D a 3D geometrické transformace, algoritmy zobrazení 3D, určování viditelnosti, práce s křivkami, práce s rastrovými obrázky, grafické formáty. Důraz je kladen na vytváření pokročilých grafických aplikací s využitím softwarové platformy JavaFX a základy programování grafických aplikací s využitím multiplatformního rozhraní OpenGL.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KST/IPOG1
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
nespecifikováno
|
Doporučená literatura
|
-
AMMERAAL, L. - ZHANG, K. Computer Graphics for Java Programmers. Wiley. 2007. ISBN 978-0470031605..
-
COMNINOS, P. Mathematical and Computer Programming Techniques for Computer Graphics. Springer. 2006..
-
WEAVER, J. Pro JavaFX 2: A Definitive Guide to Rich Clients with Java Technology. Apress. 2012..
-
ŽÁRA, J. - BENEŠ, B. - SOCHOR, J. - FELKEL, P. Moderní počítačová grafika. 2. vydání. Praha: Computer Press, 2005..
|