Vyučující
|
-
Zemanová Pavlína, Ing. Ph.D.
-
Hruban Ivo, Ing. Ph.D.
-
Cempírek Václav, prof. Ing. Ph.D.
-
Kleprlík Jaroslav, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod, systémový přístup při optimalizaci. Model dopravní obslužnosti území, optimalizace dopravní obslužnosti. Technologie zimní údržby pozemních komunikací a její optimalizace. Tvorba plánu zimní údržby pozemních komunikací. Optimalizace přepravy nadrozměrného nákladu v silniční dopravě s využitím síťové analýzy. Využití výpočetní technicky a specializovaný SW v silniční dopravě. Telematika a fleet controlling v silniční dopravě. Časová rezerva, shrnutí probrané látky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenty zpracovávat technologické postupy v silniční osobní dopravě, včetně městské hromadné dopravy a ve speciálních přepravách v nákladní dopravě a jejich optimalizaci; v železniční dopravě zpracovávat technologické postupy př tvrobě jízdního řádu vlaků.
Student je po absolvování předmětu schopen vytvořit technologický postup v silniční a městské hromadné dopravě s využitím optimalizačních metod.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška
Zápočtem se potvrzuje,že se student prezenční formy studia zúčastňoval v požadované míře povinné výuky a že splnil požadavky, jimiž bylo udělení zápočtu podmíněno. Podmínky udělení zápočtu určuje vyučující. Zkouška z předmětu (forma, obsah, trvání) je stanovena v souladu se Studijním a zkušebním řádem UPa.
|
Doporučená literatura
|
-
Pavlíček, F., Kleprlík, J. Technologie a řízení dopravy III. Pardubice, 1997.
-
Pavlíček, F., Kleprlík, J. Technologie a řízení dopravy IV. Pardubice, 1998.
|