Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Seznámení s problematikou sebeobrany zdravotnického záchranáře. Nácvik taktického chování v případě hrozící konfrontace. Nácvik základních obranných úkonů během konfrontace. Nácvik úniků z nevýhodných a kritických pozic. Rozbor a zhodnocení.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Seznámení se základními taktickými principy chování v případě hrozící a přímé konfrontace s agresívními pacienty.
Studenti získají povědomí o základním chování a postupech v problematických situacích.
|
Předpoklady
|
Základní motorické dovednosti, průměrná fyzická zdatnost jedince, snaha učit se a zdokonalovat motorické a fyzické schopnosti a dovednosti.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta
100% aktivní účasti v hodinách Další konkrétní požadavky sdělí studentům vyučující v prvním týdnu semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
KONEČNÝ, A. Sebeobrana a úpolová cvičení pro pokročilé cvičence. Olomouc: Univerzit Palackého, 1997. ISBN 80-706-7766-X.
-
LEBEDA, A. Sebeobrana: sebeobranné umění pro každého. Praha, 1984.
-
NOVÁK, M. Jujutsu, více než sebeobrana. 2007.
|