Vyučující
|
-
Mühlpachr Pavel, prof. PhDr. Ph.D.
-
Hájková Lucie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Specifika výchovy na počátku 3, tisíciletí, charakteristika postmoderní společnost, integrace, inkluze, inkluzivní pedagogika, speciální pedagogika, multikulturní pedagogika, kvalita života, celoživotní učení, andragogické myšlení, senioři jako cílová skupina pedagogiky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení a orientace studenta v aktuálních problémech pedagogické teorie a praxe .
Student bude schopen rozlišovat různé koncepty pedagogického myšlení 20. století, pochopí otázky společenské a pedagogické integrace žáků zdravotně postižených i sociálně hancicapovaných a aktivně se zapojí do projektů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Aktivní účast v semináři , povinná účast na exkurzích Založení portfolia s vlastními badatelskými aktivitami , záznamy z exkurzí a samostatného studia Zpracování práce na vlastní volitelné téma a jeho prezentace.
|
Doporučená literatura
|
-
BERTRAND ,Y. Soudobé teorie vzdělávání.. Praha Portál, 2002.
-
MORAVCOVÁ,I.; SYCHROVÁ, A.; MYSLIVEC, J.; RÝDL, K. Člověk,výchova,školství,společnost.. Pardubice, 2007.
-
RÝDL, K. Inovace školských systémů.. Praha, 2003.
|