|
Vyučující
|
-
Šándorová Zdenka, PaedDr. Ph.D.
|
|
Obsah předmětu
|
Globální vlivy na pedagogické myšlení. Decentralizace, ekonomizace a vzdělávání. Pluralizace v pedagogických teoriích. Liberalizace a individualizace. Demokratizace pedagogické teorie a praxe.
|
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Pozorování
|
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámení s očekáváními, vývojem a s problémy v pedagogické a speciálně pedagogické teorii i praxi
Student získá způsobilost kritického myšlení, pronikne do podstatných kontextů, které jsou určující pro současné trendy v pedagogické teorii a praxi. Dovede aplikovat současné dokumenty.
|
|
Předpoklady
|
Student má předpoklady pro orientaci v dané problematice dle obsahu předmětu.
|
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozhovor, Obhajoba vlastního projektu
Povinná účast na seminářích. Portfolium s vlastními badatelskými aktivitami a samostatným studiem. Zpracování práce na vlastní volitelné téma a jeho prezentace.
|
|
Doporučená literatura
|
-
Platná doporučení Komise EU..
-
Platné legislativní dokumenty..
-
MATĚJŮ, P.; STRAKOVÁ, J. a kol. Nerovné šance na vzdělání. Vzdělanostní nerovnosti v ČR.. Praha, 2006.
|