Vyučující
|
-
Sychrová Adriana, Mgr. Ph.D.
-
Hájková Lucie, Mgr.
|
Obsah předmětu
|
Rozvoj psychosociálních dovedností a sebepoznání. Verbální a neverbální komunikace. Aktivní naslouchání. Týmová spolupráce. Videotrénink. Vyjednávání, časový management. Nácvik specifických situací. Sociální konflikty a jejich zvládání. Umění zvládat stres, duševní hygiena v osobním a pracovním životě.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností, Aktivizující (simulace, hry, dramatizace)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je nácvik sociálních dovedností a rozvoje sebepoznání u studentů specializačního pedagogického modulu oboru Humanitní studia.
U studentů dojde k rozvoji sebepoznání, sebevědomí, komunikačních technik, empatie, metod sebeprezentace. Budou schopni týmové práce, v rámci týmu obsazovat různé pozice při plnění zadaného úkolu. Nácvik probíhá formou praktických seminářů.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
KVV/ZPED2
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta, Rozbor portfolia studenta
Účast na seminářích a praktických cvičeních. Zpracování portfolia ze zadaných samostatných prací a praktických cvičení. Účast na závěrečném projektu
|
Doporučená literatura
|
-
GOLEMAN,D. Emoční inteligence.. Praha, Columbus, 1997.
-
KOPŘIVA,K. Lidský vztah jako součást profese.. Praha,Portál, 1997.
-
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie II.. Praha, Grada 2001.
-
VÝROST, J.; SLAMĚNÍK, I. Aplikovaná sociální psychologie I.. Praha, Portál, 1998.
|