Vyučující
|
-
Volejníková Jolana, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Teorie užitku a optimum spotřebitele. Poptávka na trhu statků. Výroba a náklady firmy. Teorie dokonalé konkurence. Monopol. Oligopol. Teorie her. Monopolistická konkurence. Moderní teorie firmy. Trhy výrobních faktorů.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou)
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je na kvalitativně vyšší úrovni a za použití matematického aparátu rozšířit a prohloubit teoretické znalosti o chování domácností a firem na trhu dokonalé, ale především nedokonalé konkurence.
Student bude schopen pochopit filozofii obecné ekonomie a aplikovat znalosti na reálné ekonomické problémy.
|
Předpoklady
|
Znalost nástrojů mikroekonomické analýzy (mezní veličiny, indiferenční analýza, nabídkově-poptávkový aparát, znalost způsobů vyjádření rovnováhy (popř.optima) ekonomického subjektu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Analýza výkonu studenta
Předmět je ukončen zápočtem a zkouškou. Zkouška je kombinovaná.
|
Doporučená literatura
|
-
BRČÁK, J., SEKERKA, B.:. Mikroekonomie. Plzeň: Čeněk, 2010.
-
BUCHTA, M.:. Mikroekonomie pro magisterské studium. Pardubice: Univerzita Pardubice.
-
HOLMAN, R. Mikroekonomie. Středně pokročilý kurz. Praha: C. H. Beck, 2002.
-
MACÁKOVÁ, L. A KOL.:. Mikroekonomie II, cvičebnice. Slaný: Melandrium, 2003.
-
SIRŮČEK, P. A KOL.:. Mikroekonomická teorie I, cvičebnice. Slaný: Melandrium, 2003.
-
SOUKUPOVÁ, J. A KOL.:. Mikroekonomie. Praha: Management Press, 2010.
|