Předmět: Regionální marketing

« Zpět
Název předmětu Regionální marketing
Kód předmětu UPEM/KRMA
Organizační forma výuky Konzultace
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Zimní a letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Regionální rozvoj jako rámec regionálního marketingu. Vývoj regionálního marketingu ve vyspělých zemích, implementace regionálního marketingu v České Republice. Přechod z firemního marketingu na regionální marketing. Fáze, metody a cíle regionálního marketingu. Marketingové strategie, programy a plány v regionu. Marketingový informační systém. Marketingový průzkum. Nástroje marketingového mixu - základní a rozšířená varianta. Marketing obchodu veřejných služeb a institucí veřejného sektoru. Příklady aplikace marketingu v regionech. Řízení kvality k podpoře konkurenčních výhod. Komunikační mix v regionálním marketingu. Společný marketing pro prezentaci regionu. Sumarizace probrané látky.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy, přístupy a specifiky regionálního marketingu, a to v návaznosti na dopad na komerční sféru. Je zde podán obraz problematiky marketingového řízení regionu z pohledu samosprávného celku s využitím marketingového mixu aplikovaného v regionech.
Student získá znalosti o možnostech aplikace marketingových principů v regionech. Důraz je kladen na marketingový průzkum, na metody a techniky průzkumu a situační analýzu.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta

Zápočet: povinná účast na seminářích, odevzdaný projekt, úspěšnost v % pro ověření vědomostí bude sdělen na první přednášce.
Doporučená literatura
  • BEDNARČÍK,Z.:. Aplikace marketingového výzkumu. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2012, 166 s. ISBN 978-80-7248-751-6..
  • KANTOROVÁ, K.:. Marketing I: distanční opora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014, 77 s-. ISBN 978-80-7395-707-0..
  • KANTOROVÁ, K.:. Marketing II. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-815-2..
  • KOTLER,P.:. Marketing Management: 12. vydání. Millenium Edition, Englewood Cliff: Prentice Hall, 2007.
  • LACINA, K., KALA,T.:. Regionální a mezinárodní marketing. Nakl. Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2003, ISBN 80-7041-929-6.
  • PAULIČKOVÁ, R.:. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. ZU Plzeň, 2005, ISBN 80-7043-365-5.
  • RUMPEL, P.:. Komplexní regionální marketing periferního rurálního regionu Jesenicko. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2011, 244 s. ISBN 978-807-3803-209..
  • RUMPEL,P.:. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002, ISBN 8070428309.
  • VACULÍK, J. a kol.:. Teorie sdružování ekonomických subjektů. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006.
  • VACULÍK,J.:. Marketingové řízení. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Regionální a informační management (2014) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Regionální a informační management (2013) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Zimní