Vyučující
|
-
Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Regionální rozvoj jako rámec regionálního marketingu. Vývoj regionálního marketingu ve vyspělých zemích, implementace regionálního marketingu v České Republice. Přechod z firemního marketingu na regionální marketing. Fáze, metody a cíle regionálního marketingu. Marketingové strategie, programy a plány v regionu. Marketingový informační systém. Marketingový průzkum. Nástroje marketingového mixu - základní a rozšířená varianta. Marketing obchodu veřejných služeb a institucí veřejného sektoru. Příklady aplikace marketingu v regionech. Řízení kvality k podpoře konkurenčních výhod. Komunikační mix v regionálním marketingu. Společný marketing pro prezentaci regionu. Sumarizace probrané látky.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s principy, přístupy a specifiky regionálního marketingu, a to v návaznosti na dopad na komerční sféru. Je zde podán obraz problematiky marketingového řízení regionu z pohledu samosprávného celku s využitím marketingového mixu aplikovaného v regionech.
Student získá znalosti o možnostech aplikace marketingových principů v regionech. Důraz je kladen na marketingový průzkum, na metody a techniky průzkumu a situační analýzu.
|
Předpoklady
|
nespecifikováno
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Písemná zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta
Zápočet: povinná účast na seminářích, odevzdaný projekt, úspěšnost v % pro ověření vědomostí bude sdělen na první přednášce.
|
Doporučená literatura
|
-
BEDNARČÍK,Z.:. Aplikace marketingového výzkumu. 1. vyd. Karviná: Slezská univerzita v Opavě. Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné, 2012, 166 s. ISBN 978-80-7248-751-6..
-
KANTOROVÁ, K.:. Marketing I: distanční opora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014, 77 s-. ISBN 978-80-7395-707-0..
-
KANTOROVÁ, K.:. Marketing II. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-815-2..
-
KOTLER,P.:. Marketing Management: 12. vydání. Millenium Edition, Englewood Cliff: Prentice Hall, 2007.
-
LACINA, K., KALA,T.:. Regionální a mezinárodní marketing. Nakl. Gaudeamus při Univerzitě Hradec Králové, 2003, ISBN 80-7041-929-6.
-
PAULIČKOVÁ, R.:. Teoretické otázky regionálneho a mestského marketingu. ZU Plzeň, 2005, ISBN 80-7043-365-5.
-
RUMPEL, P.:. Komplexní regionální marketing periferního rurálního regionu Jesenicko. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, 2011, 244 s. ISBN 978-807-3803-209..
-
RUMPEL,P.:. Teritoriální marketing jako koncept územního rozvoje. Ostrava: Ostravská univerzita, 2002, ISBN 8070428309.
-
VACULÍK, J. a kol.:. Teorie sdružování ekonomických subjektů. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006.
-
VACULÍK,J.:. Marketingové řízení. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2005.
|