Vyučující
|
-
Kožená Marcela, doc. Ing. Ph.D.
-
Moravcová Jana, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Pojetí konkurenční výhody a její využití v podnikání. Přístupy k pojetí konkurenční výhody z historického hlediska. Konkurenční potenciál podniku. Druhy konkurenčních výhod. Konkurenční výhody rozsahu a množství. Konkurenční výhoda na straně produktů. Konkurenční výhoda na straně zákazníků a další druhy konkurenční výhody. Evropské a světové konkurenční prostředí. Konkurenční strategie - případové studie. Nástroje udržení, respektive zlepšení konkurenční pozice. Reenginering - nástroj zvyšování konkurenceschopnosti podniku.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se speciálními manažerskými znalostmi a dovednostmi, potřebnými v procesu hledání konkurenční výhody, a to na všech úrovních podnikového managementu.
Student si osvojí vědomosti o historických i soudobých přístupech k určování zdrojů konkurenční výhody.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se znalost marketingu na bakalářské úrovni.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce
Požadavky k zápočtu: vypracování seminární práce, zápočtový test. Požadavky ke zkoušce: kombinovaná forma (písemný test + ústní část).
|
Doporučená literatura
|
-
ČICHOVSKÝ, L.:. Marketing konkurenceschopnosti. 1. vyd. Praha: Radix, 2002.
-
DRUCKER, P.:. Výzvy managementu pro 21. století. Praha: Management Press, 2001.
-
Kožená, M.:. Environmentální aspekty konkurenceschopnosti podniku. Pardubice: Univerzita, 2007 ISBN 978-80-7395-2.
-
MEFFERT, H.:. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 1996.
|