Předmět: Marketing

« Zpět
Název předmětu Marketing
Kód předmětu UPEM/PMAR
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 2
Semestr Zimní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Základní principy a význam marketingu. Marketingové řízení. Etické aspekty marketingu. Marketingové prostředí. Marketingové strategie. Marketingový výzkum. Kupní spotřebitelské chování. Marketingový mix. Marketingové vymezení produktu. Marketingové pojetí ceny. Distribuce distribuční cesty, jejich význam a úlohy. Marketingová komunikace. Sociální, makrospolečenské aspekty marketingu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámit studenty se základní principy marketingu tak, aby si konkrétně uvědomili možnosti, ale také meze marketingu a marketingového přístupu. Vedle historického vývoje marketingu jsou rozvedeny základní marketingové koncepce, hlavní principy a nástroje marketingu.
Student si osvojí znalosti o postupu a využití analýzy příležitostí na trhu, segmentaci, vypracování marketingového mixu, marketingové strategie a analýzy portfolia.
Předpoklady
Absolvování předmětů Podniková ekonomika či Manažerská ekonomika, Management.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Písemná zkouška

Zápočet: účast na seminářích. Zápočtový test. Zkouška - písemná, ústní (podmínkou je zápočet).
Doporučená literatura
  • Armstrong, Gary. Marketing. Upper Saddle River: Pearson Education, 2005. ISBN 0-13-127312-4.
  • FORET, M. a kol.:. Marketing - základy a principy. Praha: Computer Press, 2005.
  • KANTOROVÁ, K.:. Marketing I: distanční opora. Vyd. 1. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014, 77 s-. ISBN 978-80-7395-707-0..
  • KANTOROVÁ, K.:. Marketing II. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-815-2..
  • KOTLER, P. a kol.:. Marketing Management. 12. vydání. Praha: Grada Publishing, 2007.
  • KOTLER, P., KELLER, K.:. Marketing Management. 12th ed. New Persey: Upper Saddle River - Pearson Education, 2006.
  • SVĚTLÍK, J.:. Marketing - cesta k trhu. Plzeň: Vydavatelství a nakladatelství Aleš Čeněk, s.r.o., 2005.
  • VACULÍK, J.:. Marketing. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011.
  • ZAMAZALOVÁ, M.:. Marketing. 2. přepracované a doplněné vydání. Praha: C.H.Beck, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informatika ve veřejné správě (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Management malých a středních podniků (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Veřejná ekonomika a správa: Ekonomika pro kriminalisty a celníky (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informační a bezpečnostní systémy (2015) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informační a bezpečnostní systémy (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informační a bezpečnostní systémy (2013) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Veřejná ekonomika a správa: Veřejná ekonomika (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Veřejná ekonomika a správa: Veřejná ekonomika (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2016) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2016) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Veřejná ekonomika a správa: Ekonomika pro kriminalisty a celníky (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2016) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informační a bezpečnostní systémy (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informatika ve veřejné správě (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Management malých a středních podniků (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informační a bezpečnostní systémy (2014) Kategorie: Ekonomie 2 Doporučený ročník:2, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informační a bezpečnostní systémy (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Veřejná ekonomika a správa: Veřejná ekonomika (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Veřejná ekonomika a správa: Ekonomika pro kriminalisty a celníky (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Management malých a středních podniků (2016) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informatika ve veřejné správě (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Management malých a středních podniků (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Zimní