Předmět: Marketingové řízení

« Zpět
Název předmětu Marketingové řízení
Kód předmětu UPEM/PMRI
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Magisterský
Rok studia 1
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 4
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Opakování základních marketingových pojmů. Marketingová strategie a její role v procesu řízení. Řízení inovačních procesů. Marketingový informační systém. . Marketingové řízení neziskových organizací. Strategické plánování neziskových organizací. Marketing na zahraničních trzích. Marketing veřejné správy. Marketing obchodu. Marketing služeb. Regionální a městský marketing. Zkušenosti marketingového řízení firmy. Marketing v odvětvových organizacích (stavebnictví, doprava, bankovnictví, popř. dalších). Marketing na internetu.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je prohloubit marketingové myšlení studentů se zaměřením především na marketingovou strategii, řízení změn, inovačních procesů a tvorbu marketingového plánu včetně podpůrných nástrojů marketingového řízení jako je marketingový informační systém a dalších nástrojů pro mapování marketingového prostřední a jeho analýzy.
Student si osvojí znalosti o specifických zvláštnostech podnikatelských a neziskových organizací, které ovlivňují marketingové řízení v oblastech marketingové strategie, úlohy inovací, marketingovém výzkumu. Získá přehled o aplikaci marketingového řízení na neziskové organizace, v podnicích služeb a o marketingu na zahraničních trzích.
Předpoklady
Absolvování předmětů Marketing, Matematické metody v ekonomii, Pavděpodobnost a statistika I. a II.

Hodnoticí metody a kritéria
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce

Zápočet: účast na cvičeních, obhajoba projektu, marketingové šetření. Zkouška: ústní.
Doporučená literatura
  • JANOUCH, V.:. Internetový marketing. 2. vyd. v Brně: Computer Press, 2014.
  • KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.:. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2015.
  • KOTLER, P., KELLER, K.L.:. Marketing management. (4. vyd.). Praha: Grada, 2013.
  • TOMAN, M.:. Intuitivní marketing pro 21. století. Vydání 1. Praha: Management Press, 2016.
  • VACULÍK, J.:. Marketing I. a II. - opory. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Pojistné inženýrství (2014) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2015) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Pojistné inženýrství (2013) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2013) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Pojistné inženýrství: Management finančních rizik (2014) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a management podniku (2014) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informatika ve veřejné správě (2014) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Informatika ve veřejné správě (2013) Kategorie: Ekonomie 1 Doporučený ročník:1, Doporučený semestr: Letní