Vyučující
|
-
Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Opakování základních marketingových pojmů. Marketingová strategie a její role v procesu řízení. Řízení inovačních procesů. Marketingový informační systém. . Marketingové řízení neziskových organizací. Strategické plánování neziskových organizací. Marketing na zahraničních trzích. Marketing veřejné správy. Marketing obchodu. Marketing služeb. Regionální a městský marketing. Zkušenosti marketingového řízení firmy. Marketing v odvětvových organizacích (stavebnictví, doprava, bankovnictví, popř. dalších). Marketing na internetu.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je prohloubit marketingové myšlení studentů se zaměřením především na marketingovou strategii, řízení změn, inovačních procesů a tvorbu marketingového plánu včetně podpůrných nástrojů marketingového řízení jako je marketingový informační systém a dalších nástrojů pro mapování marketingového prostřední a jeho analýzy.
Student si osvojí znalosti o specifických zvláštnostech podnikatelských a neziskových organizací, které ovlivňují marketingové řízení v oblastech marketingové strategie, úlohy inovací, marketingovém výzkumu. Získá přehled o aplikaci marketingového řízení na neziskové organizace, v podnicích služeb a o marketingu na zahraničních trzích.
|
Předpoklady
|
Absolvování předmětů Marketing, Matematické metody v ekonomii, Pavděpodobnost a statistika I. a II.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce
Zápočet: účast na cvičeních, obhajoba projektu, marketingové šetření. Zkouška: ústní.
|
Doporučená literatura
|
-
JANOUCH, V.:. Internetový marketing. 2. vyd. v Brně: Computer Press, 2014.
-
KAŠÍK, M., HAVLÍČEK, K.:. Marketing při utváření podnikové strategie. 3. aktualiz. vyd. Praha: Vysoká škola finanční a správní, 2015.
-
KOTLER, P., KELLER, K.L.:. Marketing management. (4. vyd.). Praha: Grada, 2013.
-
TOMAN, M.:. Intuitivní marketing pro 21. století. Vydání 1. Praha: Management Press, 2016.
-
VACULÍK, J.:. Marketing I. a II. - opory. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2011.
|