Předmět: Public Relations

« Zpět
Název předmětu Public Relations
Kód předmětu UPEM/PPUB
Organizační forma výuky Přednáška + Cvičení
Úroveň předmětu Bakalářský
Rok studia 3
Semestr Letní
Počet ECTS kreditů 3
Vyučovací jazyk Čeština
Statut předmětu Povinně-volitelný
Způsob výuky Kontaktní
Studijní praxe Nejedná se o pracovní stáž
Doporučené volitelné součásti programu Není
Vyučující
  • Kantorová Kateřina, Ing. Ph.D.
Obsah předmětu
Komunikace jako společenský fenomén. Marketing a metody public relations. Vznik a podstata metod public relations. Public relations a veřejnost. Působení na veřejnost prostřednictvím masmédií. Komunikace v konfliktní a krizové situaci. Komunikace v krizové situaci podniku. Využití nových technologií pro PR. Veřejné mínění a komunikace. Identita a image. Kampaně, bojkoty, nátlakové skupiny. Strategický management informací. Obsahová analýza médií. Vybrané případy komunikačních studií.

Studijní aktivity a metody výuky
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Nácvik dovedností
Výstupy z učení
Cílem předmětu je seznámení studentů s jedním z nejdůležitějších nástrojů komunikace, který se stal pro moderní podnik v současné době nezbytným ve vztazích s okolními subjekty. Obecně jsou public relations považovány za součást marketingové mixu (promotion), podle některých teorií však jeho rámec přesahují a jsou spíše nástrojem strategického řízení.
Student získá znalosti o úkolech public relations a o možnostech a formách jeho správného naplňování. Student nabude přehledu o důležitosti vytváření dobrých vztahů s veřejností a příznivého image podniku také o předcházení, resp. efektivním řešení konfliktních a krizových situací díky nástrojům public relations.
Předpoklady
nespecifikováno

Hodnoticí metody a kritéria
Písemná zkouška, Posouzení zadané práce

Zápočet: vypracování semestrální práce, písemný test.
Doporučená literatura
  • BŘEZINOVÁ, M.:. Public relations. 1. vyd. České Budějovice: Jihočeská univerzita v Českých Budějovicích, Ekonomická fakulta, 2015. ISBN 978-80-7394-487-2.
  • FTOREK, J.:. Public Relations jako ovlivňování mínění: jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 3. rozš. vyd. Praha: Grada, 2012, 215 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-3926-7.
  • HEJLOVÁ, D.:. Public relations. První vydání. Praha: Grada Publishing, 2015. ISBN 978-80-247-5022-4.
  • KANTOROVÁ,K.:. Marketing II. 1. vyd. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-815-2.
  • KOTLER, P., KELLER, K. L.:. Marketing management. (4. vyd.). Praha: Grada, 2013.
  • SVOBODA, V.:. Public relations - 2 doplněné vydání. Praha: Grada Publishing, 2010.
  • VACULÍK, J. a kol.:. Public relations. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2010.


Studijní plány, ve kterých se předmět nachází
Fakulta Studijní plán (Verze) Kategorie studijního oboru/specializace Doporučený ročník Doporučený semestr
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2016) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2013) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2016) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2015) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Ekonomika a provoz podniku (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management podniku: Manažerská etika (2014) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní
Fakulta: Fakulta ekonomicko-správní Studijní plán (Verze): Management ochrany podniku a společnosti (2016) Kategorie: Ekonomie 3 Doporučený ročník:3, Doporučený semestr: Letní