Vyučující
|
-
Hub Miloslav, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do Javy. Objektově orientované programování. Identifikátory, klíčová slova a datové typy. Výrazy a řízení toku. Pole. Návrh tříd. Pokročilé vlastnosti tříd. Výjimky a tvrzení. Aplikace pro práci s textem. Vytváření grafického uživatelského rozhraní v Javě. Zpracování událostí v grafickém uživatelském rozhraní. Aplikace založené na grafickém uživatelském rozhraní. Vícevláknové aplikace. Pokročilé vstupně/výstupní proudy. Síťové aplikace.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Demonstrace
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je získání znalostí a dovedností nezbytných pro objektově-orientované programování pokročilých Java aplikací s důrazem na syntaxi programovacího jazyka Java, konceptu objektově-orientovaného programování a vybraných sofistikovaných vlastností běhového prostředí Javy, jakými jsou grafické uživatelské rozhraní, vícevláknové aplikace a síťové aplikace.
Student bude schopen využívat přednosti objektově-orientovaného programování a vyvíjet pokročilé aplikace v programovacím jazyce Java s využitím nejvýznamnějších sofistikovaných vlastností tohoto jazyka.
|
Předpoklady
|
Znalost algoritmizace a základních principů programování.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Didaktický test, Systematické pozorování
Hodnocení studentů je na základě elektronických testů a aktivity při řešení zadaných úkolů. Podrobnosti budou zveřejněny na prvním cvičení.
|
Doporučená literatura
|
-
Waite, Mitchell. Data structures & algorithms in Java. Corte Madera: Waite Group Press, 1998. ISBN 1-57169-095-6.
|