Vyučující
|
-
Bílková Renáta, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Systém a model elektronického obchodu. Obchod a elektronické obchodování. Modely elektronického obchodu. Bezpečnost elektronického obchodování. Modelování elektronického obchodu. Vlastnosti elektronického obchodu. Strategické řízení firmy a elektronický obchod. Možnosti elektronického bankovnictví. Řízení krizí a elektronický obchod. Projektování elektronického obchodu. Příklady a simulace elektronického obchodování.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenta integrovat základní znalosti informačních technologií a základní ekonomické kategorie s ohledem na obchodování.
Absolvent předmětu bude schopen se orientovat v oblasti tvorby a užití portálů internetového obchodování, posuzovat vhodnost užití elektronických katalogů.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se schopnost práce studentů s odbornou naši a cizojazyčnou literaturou (angličtina, němčina) a práce se základními operacemi na Internetu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Didaktický test, Obhajoba vlastního projektu
Zápočet je získán na základě průběžné kontroly na cvičeních a zpracovaného a obhájeného projektu - vytvoření nového elektronického obchodu a zpracování marketingového plánu pro jeho následný provoz. Podrobné (upřesňující) požadavky jsou zveřejněny při zahájení semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
BASL, J. Podnikové informační systémy - Podnik v informační společnosti.. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-0214-2.
-
BUCHALCEVOVÁ, A. Metodiky vývoje a údržby informačních systémů.. Praha: Grada, 2004. ISBN 80-247-1075-7.
-
Dohnal, Jan. Řízení vztahů se zákazníky : procesy, pracovníci, technologie. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0401-3.
-
Donát, Jiří. e-Business pro manažery. Praha: Grada, 2000. ISBN 80-247-9001-7.
-
DOUCEK, P. a BÉBR R. Manažerské informační systémy a jejich ekonomika.. Praha: VŠE, 2002. ISBN 80-245-0412-X.
-
DVOŘÁK, J. Elektronický obchod.. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc. 116 s., 2002. ISBN 80-214-2236-X.
-
FRANCU, M. Internet pro podnikatele.. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-623-3.
-
FRIMMEL, M. Elektronický obchod/právní úprava.. Praha: Prospektrum, 2002. ISBN 80-7175-114-6.
-
GRUBLOVÁ, E. Internetová ekonomika.. 1. vyd. Ostrava: Reproni, 2002. ISBN 80-7329-006-6.
|