Vyučující
|
-
Petr Pavel, doc. Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
Úvod do DM Přístup k datům Datové manipulace a vizualizace Seskupovací analýza Lineární regrese Logistická regrese Rozhodovací stromy Neuronové sítě Analýza nákupního koše Faktorová analýza Modelování Metodologie CRISP-DM Využití DM a sw nástroje
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty s možnostmi data miningu (DM). Pozornost je věnována praktickým možnostem použití jednotlivých metod v praxi a využití metodologie CRISP-DM pro řešení úloh.
Student po absolvování předmětu bude: - znát obsah metodologie CRISP-DM a budete schopni ji využít při řešení svého projektu; - schopen objasnit podstatu jednotlivých použitých metod DM, porovnat je navzájem, uvést výhody a nevýhody a kdy je vhodné ji použít; - schopen objasnit požadavky na typy vstupních a výstupních dat pro jednotlivé metody a možnosti jejich transformace; - schopen navrhnout řešení problému s vhodnou metodou a interpretovat výsledky řešení.
|
Předpoklady
|
Základy práce s databází, znalosti matematiky, pravděpodobnosti a statistiky v rozsahu 1. a 2. ročníku.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Posouzení zadané práce, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Požadavky k zápočtu: zpracovat zadané korespondenční úlohy s úspěšností min. 60%, odevzdání semestrální práce podle zadání a její schválení vyučujícím. Požadavky ke zkoušce (včetně formy zkoušky): ústní, písemná Úspěšné absolvování písemné části zkoušky (min. 60%). Výsledné hodnocení je dané poměrem 20% zadané úlohy, 80% obhajoba závěrečná práce a hodnocení z písemné a ústní části zkoušky.
|
Doporučená literatura
|
-
Berka, Petr. Dobývání znalostí z databází. Praha: Academia, 2003. ISBN 80-200-1062-9.
-
Berry, Michael J. A. Data mining techniques : for marketing, sales, and customer relationship management. Indianapolis: Wiley, 2004. ISBN 0-471-47064-3.
-
Berry, Michael J. A. Mastering data mining. New York: John Wiley & Sons, 2000. ISBN 0-471-33123-6.
-
Petr, Pavel. Data Mining.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2006. ISBN 80-7194-886-1.
-
Petr, Pavel. Metody Data Miningu.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2014. ISBN 978-80-7395-872-5.
-
Petr, Pavel. Metody Data Miningu.. Pardubice: Univerzita Pardubice, 2015. ISBN 978-80-7395-873-2.
-
Pyle, Dorian. Data preparation for data mining. San Francisco: Morgan Kaufmann, 1999. ISBN 1-55860-529-0.
-
RUD, O. L. Data Mining - Praktický průvodce dolováním dat pro efektivní prodej, cílený marketing a podporu zákazníků (CRM). Praha, Computer Press, 2001, 330 s.. 2001.
|