Vyučující
|
-
Bílková Renáta, Ing. Ph.D.
|
Obsah předmětu
|
1. Elektronické podnikání, etapy vývoje e-commerce, elektronické obchodování v 21. století 2. Typy elektronického obchodování a modely B2B, B2C, B2G 3. Elektronické obchodování v ČR a ve světě 4. Návrh elektronického obchodu základní návrh struktury, základy webdesignu 5. Redakční systémy, software pro tvorbu internetového obchodu 6. Elektronický marketing - nástroje a systémy elektronického marketingu, SEM - Search Engine Marketing 7. SEO Search Engine Optimization 8. Webová analytika - základní ukazatele a využití aplikace Google Analytics pro zpracování analýzy elektronického obchodu 9. Elektronický obchod a jeho bezpečnost 10. Elektronické platební systémy metody plateb v internetových obchodech 11. Elektronická komunikace a výměna dat - podstata elektronické výměny dat (EDI, ebXML) 12. Mobilní obchodování (m-commerce) principy, technologie, typy aplikací
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Metody samostatných akcí
- Projekt týmový
- 26 hodin za semestr
- Praktická výuka
- 26 hodin za semestr
- Kontaktní výuka
- 13 hodin za semestr
- Příprava prezentace (referátu)
- 26 hodin za semestr
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je naučit studenta integrovat základní znalosti informačních technologií a základní ekonomické kategorie s ohledem na elektronické obchodování a poskytnout teoretické znalosti z oblasti elektronického podnikání (e-business) a elektronického obchodování (e-commerce).
Absolvent předmětu bude schopen se orientovat v základních pojmech a principech z oblasti e-business a e-commerce a seznámí se s nástroji pro tvorbu e-commerce portálů, internetového marketingu a webové analytiky.
|
Předpoklady
|
Předpokládá se schopnost práce studentů s odbornou naši a cizojazyčnou literaturou (angličtina, němčina) a práce se základními operacemi na Internetu.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Posouzení zadané práce, Obhajoba vlastního projektu
Zápočet je získán na základě průběžné kontroly na cvičeních a zpracovaného a obhájeného projektu - vytvoření nového elektronického obchodu a zpracování marketingového plánu pro jeho následný provoz. Podrobné (upřesňující) požadavky jsou zveřejněny při zahájení semestru.
|
Doporučená literatura
|
-
Beck, Alexander. Google AdWords. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2898-8.
-
DONÁT, J. E-Business pro manažery.. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN 80-247-9001-7.
-
Dover, Danny. SEO : optimalizace pro vyhledávače profesionálně. Brno: Zoner Press, 2012. ISBN 978-80-7413-172-1.
-
DVOŘÁK, J. Elektronický obchod.. MSD s.r.o. Brno: Ing. Zdeněk Novotný, CSc., 2002. ISBN 80-214-2236-X.
-
FRIMMEL, M. Elektronický obchod/právní úprava.. Praha: Prospektrum, 2002. ISBN 80-7175-114-6.
-
Horňáková, Michaela. Copywriting : podrobný průvodce tvorbou textů, které prodávají. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3269-2.
-
CHAFFEY, D. E-business and e-commerce management. New York: FT Prentice Hall, 2011. ISBN 9780273752011.
-
Kaushik, Avinash. Webová analytika 2.0 : kompletní průvodce analýzami návštěvnosti. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-2964-7.
-
Laudon, K., Traver, K. E-commerce: business, technology, society. Pearson Education, 2012. ISBN 978-027-3761-297.
-
POUR, J. a kolektiv. Informační systémy a elektronické podnikání. Praha: VŠE, 2001. ISBN 80-245-0227-5.
-
Sedláček, Jiří. E-komerce, internetový a mobil marketing. Praha: BEN - technická literatura, 2006. ISBN 80-7300-195-0.
-
Tonkin, Sebastian. Výkonnostní marketing s Google Analytics. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3339-2.
|