Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Základní pojmy z oblasti robotiky. Robotické aplikace - možnosti a využití. Robotické vozítko - možnosti a využití. Pohyb v neznámém prostředí. Pohyb vpřed. Chování u překážky - zastavení, objetí překážky. Základní fyzikální procesy v robotice. Využití pokročilých senzorů. Integrace mobilní platformy iOS (Android) s robotickými sestavami.
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody práce s textem (učebnicí, knihou), Metody samostatných akcí, Laborování
|
Výstupy z učení
|
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními funkcemi robotických stavebnic a jejich programování. V rámci předmětu studenti budou pracovat se základními robotickými jednotkami a programovat vybrané úlohy z oblasti pohybu robota. Programování bude probíhat v programovacím jazyku Visual Basic.NET.
Student bude seznámen s možností programování robotických stavebnic. V prvé části předmětu se student seznámí se základními funkcemi robotického vozítka a bude schopen naprogramovat povely související s pohybem robotického vozítka. V druhé části předmětu bude mít student možnost naprogramovat si složitější aplikace robotické stavebnice.
|
Předpoklady
|
Práce na PC, základní principy programování jsou výhodou. Programování v prostředí .NET.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Analýza výkonu studenta, Systematické pozorování, Obhajoba vlastního projektu
Požadavky k zápočtu: Zápočet je udělen za splnění úkolů, které jsou při zahájení semestru zveřejněny ve studijních materiálech ve stagu. Další podmínkou je vypracování semestrálního projektu, který si student sám vybere a bude obsahovat praktické využití robotické stavebnice.
|
Doporučená literatura
|
-
Griffin, T. The art of LEGO Mindstrom NXT-G programming. San Francisco, 2010. ISBN 15-932-7218-9.
|