Vyučující
|
|
Obsah předmětu
|
Vývoj evropské územní správy pro její současný výkon v České republice. Význam poučení z vývoje evropské územní správy pro její současný výkon v České republice. Místo obcí v systému veřejné správy České republiky. Místo krajů v systému veřejné správy České republiky. Role obcí a regionů jako lidských sídel. Specifické rysy ekonomických a sociálních aktivit obcí a regionů. Aplikace manažerských a marketingových přístupů v obcí a regionů. Hlavní zásady řízení lidských zdrojů na úrovni obcí a krajů. Systémy profesního vzdělávání volených představitelů obcí a regionů. Podíl územní správy na rozvoji regionů
|
Studijní aktivity a metody výuky
|
Monologická (výklad, přednáška, instruktáž), Dialogická (diskuze, rozhovor, brainstorming), Metody samostatných akcí
|
Výstupy z učení
|
Cílem studijního předmětu je na základě bazálních znalostí problematiky výkonu veřejné správy a efektivního zabezpečování služeb pro občany seznámit studenty s moderními formami řízení místní státní správy a územní samosprávy.
Studenti budou schopni aplikovat znalosti současné místní státní správy a územní samosprávy v EU.
|
Předpoklady
|
Student by měl mít základní vývoje veřejné správy.
|
Hodnoticí metody a kritéria
|
Ústní zkouška, Rozbor jazykového projevu studenta, Rozbor produktů pracovní činnosti studenta
Zápočet bude udělen na základně zpracování seminární práce, zkouška na základě splnění zkouškového testu případně ústního zkoušení.
|
Doporučená literatura
|
-
Denhart, R.B., Denhart, J.V., Blanc, T.A. Public Administration An Action Orientation , Seventh Edition, International Edition. ISBN 978-1285434018.
-
Geuras, Dean. Practical ethics in public administration. Vienna: Management Concepts, 2011. ISBN 978-1-56726-295-7.
-
Hoorens, D. a kol. Sub-national governments in the European Union : organisation, responsibilities and finance. Paris: Dexia, 2008. ISBN 9782911065675.
-
Soós, Gábor; Zentai, Violetta (eds.). Faces of local democracy : comparative papers from Central and Eastern Europe. Budapest: OSI, 2005. ISBN 963-9419-54-0.
|