Diplomová práce se zabývá vymezením podstaty kultury vztahů s vybranými stakeholders v podnicích chemického průmyslu. Je zde popsána charakteristika podnikové kultury, její význam, přínosy a nedostatky pro podnik. Dále je obecně vymezen pojem stakeholders, řízení vztahů a komunikace se stakeholders. Vybranou zájmovou skupinou, které je věnována poslední kapitola diplomové práce jsou zaměstnanci. Pozornost je zaměřena na vnitropodnikovou komunikaci a etiku podnikatelského prostředí, jako nedílné součásti dnešní podnikatelské praxe. Je zde objasněna koncepce řízení vztahů se zaměstnanci a komplexní péče o vztahy se zaměstnanci. Na základě uvedených aspektů kultury vztahů s vybranými stakeholders byl proveden primární výzkum v podnicích chemického průmyslu v Pardubickém kraji. Výsledky primárního výzkumu jsou shrnuty v praktické části diplomové práce. Primární výzkum byl proveden podle vypracovaného scénáře dotazování, který je uveden v příloze diplomové práce
Annotation in English
The master thesis defines the grounds of cultural relations with selected stakeholders in chemical industrian concerns. It describes a profile of corporate culture, its meaning, assets and disadvantages it may have for a company. It also gives a general definition of a term stakeholders, relations management and communication with stakeholders. The last chapter of the thesis deals with a selected interest group ? employees. It focuses on an in-house communication and the ethics of business environment as an integral part of a current business practice. Also a conception of a relations management with employees and comprehensive care of relations with employees are clarified here. On grounds of aspects of cultural relations with selected stakeholders a primary survey was carried out in chemical industry companies in the Pardubice region. Its results are summarized in a practical section of the thesis. The survey was based on a questioning script, which can be found in the appendix.
Keywords
podniková kultura, stakeholders, význam zaměstnanců, vnitropodniková komunikace, podnikatelská etika, stimulace zaměstnanců, vzdělávání zaměstnanců, týmová práce, benefity, pracovní prostředí, pracovní doba a režim
Keywords in English
corporate culture, stakeholders, importance of employees, in-house communication, business ethics, motivation of employees, training of employees, teamwork, benefits, working environment, working hours and working condition
Length of the covering note
99 s.
Language
CZ
Annotation
Diplomová práce se zabývá vymezením podstaty kultury vztahů s vybranými stakeholders v podnicích chemického průmyslu. Je zde popsána charakteristika podnikové kultury, její význam, přínosy a nedostatky pro podnik. Dále je obecně vymezen pojem stakeholders, řízení vztahů a komunikace se stakeholders. Vybranou zájmovou skupinou, které je věnována poslední kapitola diplomové práce jsou zaměstnanci. Pozornost je zaměřena na vnitropodnikovou komunikaci a etiku podnikatelského prostředí, jako nedílné součásti dnešní podnikatelské praxe. Je zde objasněna koncepce řízení vztahů se zaměstnanci a komplexní péče o vztahy se zaměstnanci. Na základě uvedených aspektů kultury vztahů s vybranými stakeholders byl proveden primární výzkum v podnicích chemického průmyslu v Pardubickém kraji. Výsledky primárního výzkumu jsou shrnuty v praktické části diplomové práce. Primární výzkum byl proveden podle vypracovaného scénáře dotazování, který je uveden v příloze diplomové práce
Annotation in English
The master thesis defines the grounds of cultural relations with selected stakeholders in chemical industrian concerns. It describes a profile of corporate culture, its meaning, assets and disadvantages it may have for a company. It also gives a general definition of a term stakeholders, relations management and communication with stakeholders. The last chapter of the thesis deals with a selected interest group ? employees. It focuses on an in-house communication and the ethics of business environment as an integral part of a current business practice. Also a conception of a relations management with employees and comprehensive care of relations with employees are clarified here. On grounds of aspects of cultural relations with selected stakeholders a primary survey was carried out in chemical industry companies in the Pardubice region. Its results are summarized in a practical section of the thesis. The survey was based on a questioning script, which can be found in the appendix.
Keywords
podniková kultura, stakeholders, význam zaměstnanců, vnitropodniková komunikace, podnikatelská etika, stimulace zaměstnanců, vzdělávání zaměstnanců, týmová práce, benefity, pracovní prostředí, pracovní doba a režim
Keywords in English
corporate culture, stakeholders, importance of employees, in-house communication, business ethics, motivation of employees, training of employees, teamwork, benefits, working environment, working hours and working condition
Research Plan
1. Podniková kultura.
2. Kdo jsou staheholders?
3. Výběr stakeholders k hlubšímu zkoumání, jejich charakteristika.
4. Sestavení scénáře dotazování k primárnímu výzkumu kultury vztahů s vybranou skupinou stakeholders v podnicích chemického průmyslu.
5. Provedení primárního výzkumu ve vybraných podnicích chemického průmyslu.
6. Vyhodnocení výzkumu, závěry.
Research Plan
1. Podniková kultura.
2. Kdo jsou staheholders?
3. Výběr stakeholders k hlubšímu zkoumání, jejich charakteristika.
4. Sestavení scénáře dotazování k primárnímu výzkumu kultury vztahů s vybranou skupinou stakeholders v podnicích chemického průmyslu.
5. Provedení primárního výzkumu ve vybraných podnicích chemického průmyslu.
6. Vyhodnocení výzkumu, závěry.
Recommended resources
1. Šigut, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha, ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
2. Armstrong, M.: Řízení lidských zdrojů. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
3. Horáková, I., Stejskalová, D., Škapová, H.: Strategie firemní komunikace. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-85943-99-9.
4. Brooks, I.: Firemní kultura. Praha, Computer Press, a.s., 2003. ISBN 80-7226-763-9.
5. www stránky týkající se dané problematiky a kontaktovaných podniků.
Recommended resources
1. Šigut, Z.: Firemní kultura a lidské zdroje. Praha, ASPI Publishing, 2004. ISBN 80-7357-046-7.
2. Armstrong, M.: Řízení lidských zdrojů. Praha, Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
3. Horáková, I., Stejskalová, D., Škapová, H.: Strategie firemní komunikace. Praha, Management Press, 2000. ISBN 80-85943-99-9.
4. Brooks, I.: Firemní kultura. Praha, Computer Press, a.s., 2003. ISBN 80-7226-763-9.
5. www stránky týkající se dané problematiky a kontaktovaných podniků.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations, tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
1. Nadefinujte silné a slabé stránky firem zahrnutých do průzkumu z pohledu interní komunikace.
2. Jakým způsobem byste odstranila slabé stránky?
3. V čem vidíte "problém" u firem s dlouholetou tradicí? Pomůže mladý management řešit tento problém?
4. Dělala jste výzkum i ze strany podřízených pracovníků?
5. Jak byste zhodnotila úroveň podnikové kultury ve zkoumaných podnicích?
Otázky byly zodpovězeny.