Diplomová práce se nejprve zabývá vymezením pojmu hodnota pro zákazníka, dále je pak vysvětlena podstata hodnotového managementu a jednotlivé fáze hodnotového managementu - odhalit, přizpůsobit, vytvořit, zhodnotit, zdokonalit hodnotu pro zákazníka.
Praktická část je věnováma přípravě, realizaci a prezentaci výsledků kvalitativního výzkumu. Ve fázi realizace kvalitativního výzkumu byl metodou osobního dotazování zjišťován způsob provádění jednotlivých fází hodnotového managementu, a to ve dvou divizích polygrafického podniku Obchodní tiskárny, a.s. Kolín.
Anotace v angličtině
Firstly, the diploma work clarifies the term of customer value. Secondly, it explains the basis of Value-Based Management and its individual phases - discover, commit, create, assess and improve value to the customer.
The practical part is concerned with the preparation, realization and presentation of the quality research results. The quality research itself was carried out in two divisions of the polygraphic plant Obchodní tiskárny, a.s. Kolín, where the method of realization of the individual phases of Value-Based Management was investigated by means of personal questioning.
Klíčová slova
Hodnota, hodnota pro zákazníka, fáze hodnotového managementu, výzkum fází hodnotového managementu
Klíčová slova v angličtině
Value, customer value, phases of Value-Based Management, research of Value-Based Management
Rozsah průvodní práce
55s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se nejprve zabývá vymezením pojmu hodnota pro zákazníka, dále je pak vysvětlena podstata hodnotového managementu a jednotlivé fáze hodnotového managementu - odhalit, přizpůsobit, vytvořit, zhodnotit, zdokonalit hodnotu pro zákazníka.
Praktická část je věnováma přípravě, realizaci a prezentaci výsledků kvalitativního výzkumu. Ve fázi realizace kvalitativního výzkumu byl metodou osobního dotazování zjišťován způsob provádění jednotlivých fází hodnotového managementu, a to ve dvou divizích polygrafického podniku Obchodní tiskárny, a.s. Kolín.
Anotace v angličtině
Firstly, the diploma work clarifies the term of customer value. Secondly, it explains the basis of Value-Based Management and its individual phases - discover, commit, create, assess and improve value to the customer.
The practical part is concerned with the preparation, realization and presentation of the quality research results. The quality research itself was carried out in two divisions of the polygraphic plant Obchodní tiskárny, a.s. Kolín, where the method of realization of the individual phases of Value-Based Management was investigated by means of personal questioning.
Klíčová slova
Hodnota, hodnota pro zákazníka, fáze hodnotového managementu, výzkum fází hodnotového managementu
Klíčová slova v angličtině
Value, customer value, phases of Value-Based Management, research of Value-Based Management
Zásady pro vypracování
1. Hodnota pro zákazníka a hodnotový management.
2. Fáze hodnotového managementu.
3. Výzkum úrovně hodnotového managementu ve vybraném podniku.
4. Zpracování, analýza a interpretace výsledků výzkumu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Hodnota pro zákazníka a hodnotový management.
2. Fáze hodnotového managementu.
3. Výzkum úrovně hodnotového managementu ve vybraném podniku.
4. Zpracování, analýza a interpretace výsledků výzkumu.
5. Shrnutí výsledků a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. De Bonis, J.N., Balinski, E., Allen, P.: Value-Based Marketing for Bottom-Line Success: 5 Steps to Creating Customer Value. New York: McGraw-Hill, 2002, ISBN 0-07-139656-X.
2. Lošťáková H. a kolektiv.: Řízení vztahů se zákazníky (CRM) prostřednictvím diferencovaného hodnotového managementu, Univerzita Pardubice, Pardubice, 2008, ISBN 978-80-7395-140-5.
3. Smith, J.B., Colgate, M.: Customer Value Creation: a Practical Framework, Journal of Marketing Theory and Practice, 15, 1, 2007.
4. Další literální prameny na základě cílené rešerše.
Seznam doporučené literatury
1. De Bonis, J.N., Balinski, E., Allen, P.: Value-Based Marketing for Bottom-Line Success: 5 Steps to Creating Customer Value. New York: McGraw-Hill, 2002, ISBN 0-07-139656-X.
2. Lošťáková H. a kolektiv.: Řízení vztahů se zákazníky (CRM) prostřednictvím diferencovaného hodnotového managementu, Univerzita Pardubice, Pardubice, 2008, ISBN 978-80-7395-140-5.
3. Smith, J.B., Colgate, M.: Customer Value Creation: a Practical Framework, Journal of Marketing Theory and Practice, 15, 1, 2007.
4. Další literální prameny na základě cílené rešerše.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, plány, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Porovnejte současné hodnoty zákazníků s hodnotami zákazníků ze 70., 80., 90. let minulého století - citáty na str. 11.
2. Jaké se používají způsoby hodnocení spokojenosti zákazníků a zda by doporučila jiné způsoby hodnocení.
3. Jak přijímat a vyřizovat reklamace?
4. Je pravda, že ve zkoumaném podniku je všechno v pořádku? To spíš není pravda, že? Spíš nebyly nedostatky odhaleny.
5. Není hodnocení zákazníků subjektivní? Jaké jsou problémy s interní kontrolou? Nezakrývá podnik něco?
6. Znáte nějakou techniku nepřímého dotazování?
7. Co jsou asociální postupy?