Tato diplomová práce se zabývá možnostmi marketingu v elektronickém obchodě. Nejprve definuje pojmy e-komerce a e-shop, zmiňuje se o marketingové strategii obchodu a zaměřuje na analýzu návštevnosti webových stránek. Následně se věnuje možnostem marketingových kampaní, jejich specifikům a způsobům vyhodnocení. Praktická část je věnována analýze návštěvnosti elektronického obchodu Prozdravi.cz a zejména přípravě, tvorbě a vyhodnocení PPC inzerátu konkrétního produktu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the possibilities of marketing for e-commerce. First chapter defines e-commerce and e-shop, refers to the marketing strategy of e-shop, and focuses on the web analytics. Following chapters deals with the possibilities for marketing campaigns, their specificity and evaluation methods. The practical part is devoted to the analysis of web analytics of the e-shop Prozdravi.cz and particularly to the preparation, production and evaluation of PPC ads of a specific product.
Klíčová slova
Internet marketing, e-shop, e-komerce, elektronický obchod, analýza návštevnosti, PPC (Pay-Per-Click)
Klíčová slova v angličtině
Internet marketing, e-shop, e-commerce, web analytics, PPC (Pay-Per-Click)
Rozsah průvodní práce
87
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá možnostmi marketingu v elektronickém obchodě. Nejprve definuje pojmy e-komerce a e-shop, zmiňuje se o marketingové strategii obchodu a zaměřuje na analýzu návštevnosti webových stránek. Následně se věnuje možnostem marketingových kampaní, jejich specifikům a způsobům vyhodnocení. Praktická část je věnována analýze návštěvnosti elektronického obchodu Prozdravi.cz a zejména přípravě, tvorbě a vyhodnocení PPC inzerátu konkrétního produktu.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the possibilities of marketing for e-commerce. First chapter defines e-commerce and e-shop, refers to the marketing strategy of e-shop, and focuses on the web analytics. Following chapters deals with the possibilities for marketing campaigns, their specificity and evaluation methods. The practical part is devoted to the analysis of web analytics of the e-shop Prozdravi.cz and particularly to the preparation, production and evaluation of PPC ads of a specific product.
Klíčová slova
Internet marketing, e-shop, e-komerce, elektronický obchod, analýza návštevnosti, PPC (Pay-Per-Click)
Klíčová slova v angličtině
Internet marketing, e-shop, e-commerce, web analytics, PPC (Pay-Per-Click)
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů - internet marketing, marketingový komunikační mix na internetu, analýza návštěvnosti.
2. Popis současného stavu ve vybraném eshopu. Prozkoumání účinnosti dosud uplatňovaných forem marketingu.
3. Identifikace klíčových činností z hlediska marketingu - nejúčinnější formy formy, odezva.
4. Analýza zjištěných informací a návrh na zlepšení v oblasti marketingu na eshopu.
5. Shrnutí a závěr.
Zásady pro vypracování
1. Vymezení základních pojmů - internet marketing, marketingový komunikační mix na internetu, analýza návštěvnosti.
2. Popis současného stavu ve vybraném eshopu. Prozkoumání účinnosti dosud uplatňovaných forem marketingu.
3. Identifikace klíčových činností z hlediska marketingu - nejúčinnější formy formy, odezva.
4. Analýza zjištěných informací a návrh na zlepšení v oblasti marketingu na eshopu.
5. Shrnutí a závěr.
Seznam doporučené literatury
1. Špinar D.: Tvoříme přístupné webové stránky, Brno, Zoner Press, 2004, ISBN 80-86815-11-0.
2. Janouch V.: Internet marketing, 2008.
3. Stuchlík P., Pegner M., Dvořáček M.: Marketing a reklama na internetu, Grada, 1998, ISBN 80-7169-930-7.
Seznam doporučené literatury
1. Špinar D.: Tvoříme přístupné webové stránky, Brno, Zoner Press, 2004, ISBN 80-86815-11-0.
2. Janouch V.: Internet marketing, 2008.
3. Stuchlík P., Pegner M., Dvořáček M.: Marketing a reklama na internetu, Grada, 1998, ISBN 80-7169-930-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Co podle vašeho názoru obecně zákazníci spatřují jako největší výhodu a nevýhodu e-shopu?
2. Uveďte příklad druhu výrobku, který je již v zahraničí přes internet standardně prodáván, zatímco u nás se tak ještě neděje a uveďte proč. Jsou čeští uživatelé internetu jiní?
3. Co se uvádí do registrace spotřebitele?
4. Proč je nejvíc dotazů v pondělí a nejméně v sobotu?
5. Z jakého důvodu bylo vybráno zaměření práce?
6. Proč by měla firma zavést kamenné obchody?
7. Dá se na hodnocení staré a nové sestavy stavět? Mělo by se to porovnávat i v čase?
8. Jak se dělá výzkum zákazníků?
Otázky byly zodpovězeny.