Tato diplomová práce se zabývá podnikovou strategií a konkurenční výhodou společnosti Volvo Group, konkrétněji se zaměřuje na analýzu okolí obchodní jednotky Volvo Trucks. Popisuje jednotlivé faktory úspěšnosti firmy v 21. století a hodnotí je pomocí metody Balanced Scorecard. Práce má celkem sedm kapitol. V prvních třech kapitolách popisuje okolí podniku obecně, v dalších čtyřech kapitolách aplikuje teoretické poznatky na společnost Volvo Group, obchodní jednotku Volvo Trucks. V závěru práce jsou jednotlivé poznatky shrnuty a vyhodnoceny.
Cílem je zhodnocení podnikové strategie, konkurenční výhody a návrh měřítek pro měření konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the corporate strategy and competitive advantage of the Volvo Group, specifically focuses on the analysis of neighborhood business unit Volvo Trucks. Describes the different success factors for firms in the 21 century and evaluated using the method of Balanced Scorecard. The thesis has seven chapters. In the first three chapters, describes the business environment in general, in the next four chapters then referred to the procedures applied to the Volvo Group, a business unit of Volvo Trucks. In conclusion, there are various summarized and evaluated.
The aim is to assess business strategy, competitive advantage and design criteria for measuring the competitiveness of the selected company.
Klíčová slova
Konkurenční výhoda, konkurenceschopnost, podniková strategie, analýza okolí organizace, Balanced Scorecard, Volvo Trucks, Volvo Group
Klíčová slova v angličtině
Competitive advantage, competitiveness, corporate strategy, analysis of neighborhood organizations, Balanced Scorecard, Volvo Trucks, Volvo Group
Rozsah průvodní práce
81 s., 4 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se zabývá podnikovou strategií a konkurenční výhodou společnosti Volvo Group, konkrétněji se zaměřuje na analýzu okolí obchodní jednotky Volvo Trucks. Popisuje jednotlivé faktory úspěšnosti firmy v 21. století a hodnotí je pomocí metody Balanced Scorecard. Práce má celkem sedm kapitol. V prvních třech kapitolách popisuje okolí podniku obecně, v dalších čtyřech kapitolách aplikuje teoretické poznatky na společnost Volvo Group, obchodní jednotku Volvo Trucks. V závěru práce jsou jednotlivé poznatky shrnuty a vyhodnoceny.
Cílem je zhodnocení podnikové strategie, konkurenční výhody a návrh měřítek pro měření konkurenceschopnosti vybrané společnosti.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the corporate strategy and competitive advantage of the Volvo Group, specifically focuses on the analysis of neighborhood business unit Volvo Trucks. Describes the different success factors for firms in the 21 century and evaluated using the method of Balanced Scorecard. The thesis has seven chapters. In the first three chapters, describes the business environment in general, in the next four chapters then referred to the procedures applied to the Volvo Group, a business unit of Volvo Trucks. In conclusion, there are various summarized and evaluated.
The aim is to assess business strategy, competitive advantage and design criteria for measuring the competitiveness of the selected company.
Klíčová slova
Konkurenční výhoda, konkurenceschopnost, podniková strategie, analýza okolí organizace, Balanced Scorecard, Volvo Trucks, Volvo Group
Klíčová slova v angličtině
Competitive advantage, competitiveness, corporate strategy, analysis of neighborhood organizations, Balanced Scorecard, Volvo Trucks, Volvo Group
Zásady pro vypracování
- stanovení cíle diplomové práce
- definice základních pojmů týkajících se obecné analýzy konkurenceschopnosti podniku
- provedení analýzy konkurenceschopnosti Volva vybranou metodou
- zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku
- formulace závěrů
Zásady pro vypracování
- stanovení cíle diplomové práce
- definice základních pojmů týkajících se obecné analýzy konkurenceschopnosti podniku
- provedení analýzy konkurenceschopnosti Volva vybranou metodou
- zhodnocení výsledků, návrhy a doporučení pro zvýšení konkurenceschopnosti podniku
- formulace závěrů
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 258s. ISBN 80-7261-010-4.
PORTER, M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
SOUČEK, Z. Firma 21. Století. 1. vydání. Praha: Professional Publishing, 2005. 258s. ISBN 80-86419-88-6
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. 1. vydání. Praha: C.H.Beck, 2009. 240s. ISBN 978-80-7400-098-0
JOHNSON, G., SCHOLES, K. Exploring corporate strategy. Harlow: Pearson Education, 2002. 1082s. ISBN 0-273-65112-9
Seznam doporučené literatury
KOTLER, P. Marketing podle Kotlera. 1. vydání. Praha: Management Press, 2000. 258s. ISBN 80-7261-010-4.
PORTER, M. Konkurenční strategie. Praha: Victoria Publishing, a.s., 1994. 403 s. ISBN 80-85605-11-2.
SOUČEK, Z. Firma 21. Století. 1. vydání. Praha: Professional Publishing, 2005. 258s. ISBN 80-86419-88-6
TOMEK, G., VÁVROVÁ, V. Jak zvýšit konkurenční schopnost firmy. 1. vydání. Praha: C.H.Beck, 2009. 240s. ISBN 978-80-7400-098-0
JOHNSON, G., SCHOLES, K. Exploring corporate strategy. Harlow: Pearson Education, 2002. 1082s. ISBN 0-273-65112-9
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka při své obhajobě zhodnotila podnikovou strategii a konkurenční výhody zkoumané společnosti a navrhla měřítka pro měření její konkurenceschopnosti. Dále zodpověděla otázky z posudků vedoucí práce i oponentky.