Tato bakalářská práce se zabývá problematikou regionální odlišnosti volného času mládeže, jeho definováním, vymezením volnočasových institucí a různých pohledů na pojem volný čas. V další části se pojednává o současném stavu mládeže, nejprve ve všeobecných informacích, později zejména o struktuře volnočasových aktivit, patologických jevech a zúčastněných subjektech.
Závěrečná část práce se zaměřuje na zjištění regionální odlišnosti volnočasových aktivit mládeže, konkrétní strukturu zájmů mladé generace v Dolní Dobrouči a v Ústí nad Orlicí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is devoted to the problems of regional diversity at young people as well as its definition, delimination of the free time activities and different views of free time. The next part treats of the contemporary state of young people, firstly in general information and then especially about the free time activities structure, the pathological phenomenons and the subjects concerned.
Klíčová slova
Volný čas, volnočasové aktivity, mládež, struktura volného času, patologické jevy, možnosti využití volnočasových aktivit
Klíčová slova v angličtině
Free time, free time activities, young people, structure of free time, pathological phenomenons, possibilities of free time activities utilization
Rozsah průvodní práce
66 s. ,14 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou regionální odlišnosti volného času mládeže, jeho definováním, vymezením volnočasových institucí a různých pohledů na pojem volný čas. V další části se pojednává o současném stavu mládeže, nejprve ve všeobecných informacích, později zejména o struktuře volnočasových aktivit, patologických jevech a zúčastněných subjektech.
Závěrečná část práce se zaměřuje na zjištění regionální odlišnosti volnočasových aktivit mládeže, konkrétní strukturu zájmů mladé generace v Dolní Dobrouči a v Ústí nad Orlicí.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis is devoted to the problems of regional diversity at young people as well as its definition, delimination of the free time activities and different views of free time. The next part treats of the contemporary state of young people, firstly in general information and then especially about the free time activities structure, the pathological phenomenons and the subjects concerned.
Klíčová slova
Volný čas, volnočasové aktivity, mládež, struktura volného času, patologické jevy, možnosti využití volnočasových aktivit
Klíčová slova v angličtině
Free time, free time activities, young people, structure of free time, pathological phenomenons, possibilities of free time activities utilization
Zásady pro vypracování
- definice pojmu volný čas
- současný stav volnočasových aktivit u mládeže
- možnost přístupu k volnočasovým aktivitám
- dotazníkové šetření (mládež v Ústí nad Orlicí a Dolní Dobrouči)
Zásady pro vypracování
- definice pojmu volný čas
- současný stav volnočasových aktivit u mládeže
- možnost přístupu k volnočasovým aktivitám
- dotazníkové šetření (mládež v Ústí nad Orlicí a Dolní Dobrouči)
Seznam doporučené literatury
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. 1. vydání. Praha: Portál, s.r.o., 1997. 384 s. ISBN 80-7178-063-4.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 2. vydání. Praha: Portál, s.r.o., 2004. 267 s. ISBN 80-7178-927-5.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Odbor pro mládež. Volný čas a prevence u dětí a mládeže. Praha: Čihák Tisk, 2002. 48 s.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3. rozšířené vydání Praha: Portál, s.r.o., 2002. 221 s. ISBN 80-7178-711-6.
REUYSOVÁ, E., VIEHOFFOVÁ, H. Jak s dětmi trávit volný čas. Náměty, nápady, návody pro děti od 4 do 14 let. Překlad Alena Pokorná, Bohuslav Urbánek. 1. vydání. Praha: Portál, s.r.o., 1996. 372 s. ISBN 80-7178-073-1.
Seznam doporučené literatury
FONTANA, D. Psychologie ve školní praxi. Příručka pro učitele. 1. vydání. Praha: Portál, s.r.o., 1997. 384 s. ISBN 80-7178-063-4.
HOFBAUER, B. Děti, mládež a volný čas. 2. vydání. Praha: Portál, s.r.o., 2004. 267 s. ISBN 80-7178-927-5.
MINISTERSTVO ŠKOLSTVÍ, MLÁDEŽE A TĚLOVÝCHOVY. Odbor pro mládež. Volný čas a prevence u dětí a mládeže. Praha: Čihák Tisk, 2002. 48 s.
PÁVKOVÁ, J. Pedagogika volného času. Teorie, praxe a perspektivy výchovy mimo vyučování a zařízení volného času. 3. rozšířené vydání Praha: Portál, s.r.o., 2002. 221 s. ISBN 80-7178-711-6.
REUYSOVÁ, E., VIEHOFFOVÁ, H. Jak s dětmi trávit volný čas. Náměty, nápady, návody pro děti od 4 do 14 let. Překlad Alena Pokorná, Bohuslav Urbánek. 1. vydání. Praha: Portál, s.r.o., 1996. 372 s. ISBN 80-7178-073-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s cílem práce. Tím byla analýza volnočasových aktivit mládeže.