První část bakalářské práce vyjadřuje podstatu maloobchodního prodeje, především se zaměřením na maloobchodní síť prodejen, a to jak v oblasti potravinářského, tak nepotravinářského zboží. Co se týče formy prodeje maloobchodních jednotek, jsou zde uvedeny jen ty nejčastěji se vyskytující. Největší důraz je kladen především na hypermarkety, kterými se bude tato práce následně zabývat. Pro účely této bakalářské práce byla vybrána společnost Globus ČR.
Druhou a nejdůležitější částí je popis cesty produktu v oddělení čerstvých potravin v hypermarketu Globus. Následuje analýza tohoto oddělení a návrhy na opatření či doporučení.
Anotace v angličtině
The first part of my work deals with the principle of the retail sale, especially with the retail network of the food and non-food goods. Concerning the form of the retail sale units I mention the most frequently occured ones. Above all I will deal with the hypermarkets. I have chosen Globus for the purpose of this work.
In the second and the most important part of the work there is a description of the way of the product in the department of the fresh food. Then I analyze the department. At the close of my work there are suggestions of recommendations or remedial measures.
Klíčová slova
maloobchodní jednotky, formy prodeje maloobchodních jednotek, maloobchodní síť, hypermarkety Globus
Klíčová slova v angličtině
retail units, the form of the retail sale units, retail network, hypermarkets Globus
Rozsah průvodní práce
65 s.
Jazyk
CZ
Anotace
První část bakalářské práce vyjadřuje podstatu maloobchodního prodeje, především se zaměřením na maloobchodní síť prodejen, a to jak v oblasti potravinářského, tak nepotravinářského zboží. Co se týče formy prodeje maloobchodních jednotek, jsou zde uvedeny jen ty nejčastěji se vyskytující. Největší důraz je kladen především na hypermarkety, kterými se bude tato práce následně zabývat. Pro účely této bakalářské práce byla vybrána společnost Globus ČR.
Druhou a nejdůležitější částí je popis cesty produktu v oddělení čerstvých potravin v hypermarketu Globus. Následuje analýza tohoto oddělení a návrhy na opatření či doporučení.
Anotace v angličtině
The first part of my work deals with the principle of the retail sale, especially with the retail network of the food and non-food goods. Concerning the form of the retail sale units I mention the most frequently occured ones. Above all I will deal with the hypermarkets. I have chosen Globus for the purpose of this work.
In the second and the most important part of the work there is a description of the way of the product in the department of the fresh food. Then I analyze the department. At the close of my work there are suggestions of recommendations or remedial measures.
Klíčová slova
maloobchodní jednotky, formy prodeje maloobchodních jednotek, maloobchodní síť, hypermarkety Globus
Klíčová slova v angličtině
retail units, the form of the retail sale units, retail network, hypermarkets Globus
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
1. Informace o podniku Globus
2. Popis cesty čerstvých potravin od výrobce ke spotřebiteli
3. Analýza distribučního procesu a návrhy na opatření
Formulování závěru
Zásady pro vypracování
Stanovení cíle práce
1. Informace o podniku Globus
2. Popis cesty čerstvých potravin od výrobce ke spotřebiteli
3. Analýza distribučního procesu a návrhy na opatření
Formulování závěru
Seznam doporučené literatury
BUCHTA, Miroslav. Manažerská ekonomika I. díl : Nauka o podniku. 2. přeprac. vyd. Pardubice : Univerzita Pardubice : [s.n.], 2002. 131 s. ISBN 80-7194-443-2
BUCHTA, Miroslav. Manažerská ekonomika II. díl : Ekonomika podniku. 2. přeprac. vyd. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2002. 158 s. ISBN 80-7194-478-5
LUKŠŮ, Vladimír. Logistika 1. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta managementu, 2001. 269 s. ISBN 80-245-0166-X
SIXTA, Josef, MAČÁL, Václav. Logistika : Teorie a praxe. 1. vyd. Brno : CP Books, a.s., 2005. 315 s. ISBN 80-251-0573-3
Vyhláška 147/1988 Sb., o ustanovení kritických bodů v technologii výroby potravin
Moderní obchod - Časopis pro úspěch v prodeji
Obchodní skupina Globus 1994/1995 - Globus-Handelshof-Gruppe
Seznam doporučené literatury
BUCHTA, Miroslav. Manažerská ekonomika I. díl : Nauka o podniku. 2. přeprac. vyd. Pardubice : Univerzita Pardubice : [s.n.], 2002. 131 s. ISBN 80-7194-443-2
BUCHTA, Miroslav. Manažerská ekonomika II. díl : Ekonomika podniku. 2. přeprac. vyd. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2002. 158 s. ISBN 80-7194-478-5
LUKŠŮ, Vladimír. Logistika 1. 1. vyd. Praha : Vysoká škola ekonomická v Praze. Fakulta managementu, 2001. 269 s. ISBN 80-245-0166-X
SIXTA, Josef, MAČÁL, Václav. Logistika : Teorie a praxe. 1. vyd. Brno : CP Books, a.s., 2005. 315 s. ISBN 80-251-0573-3
Vyhláška 147/1988 Sb., o ustanovení kritických bodů v technologii výroby potravin
Moderní obchod - Časopis pro úspěch v prodeji
Obchodní skupina Globus 1994/1995 - Globus-Handelshof-Gruppe
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil komisi s cílem práce. Cílem práce bylo analyzování cesty produktu v oddělení čerstvých potravin a zjištění případných nedostatků a návrh řešení.
Otázky k obhajobě:
1.Jaký je rozdíl mezi supermarketem a hypermarketem?
2.Co značí zkratka HACCP?
3.Které předpisy či normy se týkají hygieny zacházení s potravinami?