Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu věku uživatelů na užívání e-businessu. Jsou v ní popsány základní pojmy spojené s problematikou e-businessu a podobných služeb. Vymezuje pojmy uživatelů elektronických služeb a základních prostředků pro ochranu spotřebitele. Hlavní část práce uvádí a shrnuje výsledky dotazníkového šetření týkající se věkové závislosti uživatelů na užívání jednotlivých forem e-businessu. Dále jsou zde uvedeny obavy uživatelů z užívání e-businessu a služeb s ním spojených, které byly zkoumány současně s vlivem věku uživatelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the effects of users? age on using e-business. It describes the basic concepts associated with the issues of e-business and related services. It defines the concepts of users of electronic services and basic resources for consumer protection. The major part of this thesis introduces and summarizes the results of a survey concerning the generation dependency on the use of different types of e-business. Hereafter are brought up doubts of the users from the use of e-commerce and associated services, which were analyzed together with the age of users.
e-business and e-banking, e-shop e-commerce, e-services, user's age, survey
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou vlivu věku uživatelů na užívání e-businessu. Jsou v ní popsány základní pojmy spojené s problematikou e-businessu a podobných služeb. Vymezuje pojmy uživatelů elektronických služeb a základních prostředků pro ochranu spotřebitele. Hlavní část práce uvádí a shrnuje výsledky dotazníkového šetření týkající se věkové závislosti uživatelů na užívání jednotlivých forem e-businessu. Dále jsou zde uvedeny obavy uživatelů z užívání e-businessu a služeb s ním spojených, které byly zkoumány současně s vlivem věku uživatelů.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the effects of users? age on using e-business. It describes the basic concepts associated with the issues of e-business and related services. It defines the concepts of users of electronic services and basic resources for consumer protection. The major part of this thesis introduces and summarizes the results of a survey concerning the generation dependency on the use of different types of e-business. Hereafter are brought up doubts of the users from the use of e-commerce and associated services, which were analyzed together with the age of users.
e-business and e-banking, e-shop e-commerce, e-services, user's age, survey
Zásady pro vypracování
Práce by měla obsahovat následující:
Vysvětlení základních pojmů
Základní charakteristiky uživatelů internetového obchodu
Přehled stávajícího řešení dané problematiky
Závislost užívání internetového obchodu na generacích
Zásady pro vypracování
Práce by měla obsahovat následující:
Vysvětlení základních pojmů
Základní charakteristiky uživatelů internetového obchodu
Přehled stávajícího řešení dané problematiky
Závislost užívání internetového obchodu na generacích
Seznam doporučené literatury
1. DVOŘÁČEK, M., STUCHLÍK, P. Marketing na Internetu. Praha: Grada Publishing, spol. s. r. o., 2000. ISBN 80-7169-957-8.
2. HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-371-4.
3. ŠPAČEK, B. Nakupování na internetu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-612-8.
4. FRIMMEL, M. Elektronický obchod - právní úprava. 1.vyd. Praha: Prospektum, 2002. ISBN 80-7175-114-6.
5. KUČERA, P. Chcete vstoupit do e-obchodu? Moderní řízení, 2002, roč. 37, č. 7, ISSN 0026-8720.
6. KUČMÁŠOVÁ, D. A přece se nakupuje. E-biz, 2001, roč. 2, č. 11, ISSN 1213-063X.
7. LOHNICKÝ, J. Podepisujte se moderně. Computer, duben 2002, roč. 9, č. 7, ISSN 1210-8790.
Seznam doporučené literatury
1. DVOŘÁČEK, M., STUCHLÍK, P. Marketing na Internetu. Praha: Grada Publishing, spol. s. r. o., 2000. ISBN 80-7169-957-8.
2. HLAVENKA, J. Dělejte byznys na Internetu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2000. ISBN 80-7226-371-4.
3. ŠPAČEK, B. Nakupování na internetu. 1. vyd. Praha: Computer Press, 2002. ISBN 80-7226-612-8.
4. FRIMMEL, M. Elektronický obchod - právní úprava. 1.vyd. Praha: Prospektum, 2002. ISBN 80-7175-114-6.
5. KUČERA, P. Chcete vstoupit do e-obchodu? Moderní řízení, 2002, roč. 37, č. 7, ISSN 0026-8720.
6. KUČMÁŠOVÁ, D. A přece se nakupuje. E-biz, 2001, roč. 2, č. 11, ISSN 1213-063X.
7. LOHNICKÝ, J. Podepisujte se moderně. Computer, duben 2002, roč. 9, č. 7, ISSN 1210-8790.
Přílohy volně vložené
1x CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student seznámil s výsledky své bakalářské práce na téma Využívání elektronického obchodu s ohledem na věk uživatelů. Otázky byly směřovány na oblast hypotéz použitých v práci. Autor na otázky pohotově odpovídal.
Otázky komise:
Kolik bylo respondentů? Jejich charakteristika? Kolik otázek měl dotazník?