Teoretická část diplomové části představuje organizační formy ve výuce anglického jazyka jako je frontální výuka, individuální výuka, skupinová práce a práce ve dvojicích. Rozdíl mezi těmito organizačními formami je představen jednotlivě v každé části. Hlavní pozornost je věnována práci ve dvojicích, výhodám a nevýhodám práce ve dvojicích. Typy aktivit vhodné pro práci ve dvojicích jsou také prezentovány. Praktická část diplomové práce obsahuje případovou studii, která ověřuje použití práce ve dvojicích ve vzdělávacím procesu. Nástroje pro sběr dat jsou pozorování a polostrukturované
rozhovory
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis introduces organisational forms used in ELT such as whole-class teaching, individual work, group work and pair work. The differences of these organisational forms are presented individually in each part. The main focus is on pairwork, advantages and disadvantages of pairwork. The types of activities suitable for pairwork are also presented.
The practical part of the diploma thesis includes a case study which verifies the application of pair work activities in the educational process. The instruments for the data collection were observations and semi-structured interviews.
Klíčová slova
organizační formy ve výuce anglického jazyka, frontální výuka,
individuální výuka, skupinová práce, práce ve dvojicích, aktivity pro práci ve dvojicích
Klíčová slova v angličtině
organisational forms in ELT, whole-class teaching, individual work,
group work, pairwork, pairwork activities
Rozsah průvodní práce
60s.
Jazyk
AN
Anotace
Teoretická část diplomové části představuje organizační formy ve výuce anglického jazyka jako je frontální výuka, individuální výuka, skupinová práce a práce ve dvojicích. Rozdíl mezi těmito organizačními formami je představen jednotlivě v každé části. Hlavní pozornost je věnována práci ve dvojicích, výhodám a nevýhodám práce ve dvojicích. Typy aktivit vhodné pro práci ve dvojicích jsou také prezentovány. Praktická část diplomové práce obsahuje případovou studii, která ověřuje použití práce ve dvojicích ve vzdělávacím procesu. Nástroje pro sběr dat jsou pozorování a polostrukturované
rozhovory
Anotace v angličtině
The theoretical part of the diploma thesis introduces organisational forms used in ELT such as whole-class teaching, individual work, group work and pair work. The differences of these organisational forms are presented individually in each part. The main focus is on pairwork, advantages and disadvantages of pairwork. The types of activities suitable for pairwork are also presented.
The practical part of the diploma thesis includes a case study which verifies the application of pair work activities in the educational process. The instruments for the data collection were observations and semi-structured interviews.
Klíčová slova
organizační formy ve výuce anglického jazyka, frontální výuka,
individuální výuka, skupinová práce, práce ve dvojicích, aktivity pro práci ve dvojicích
Klíčová slova v angličtině
organisational forms in ELT, whole-class teaching, individual work,
group work, pairwork, pairwork activities
Zásady pro vypracování
Pairwork in ELT
V diplomové práci se bude diplomandka zabývat různými organizačními formami užívanými v procesu vyučování / učení se anglického jazyka s akcentem na práci ve dvojicích.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následující empirické šetření. Diplomandka se zde bude věnovat organizačním formám ve vyučování, a to frontálnímu vyučování, individuální práci žáků, skupinovému vyučování a vyučování ve dvojicích; pozornost bude věnována především specifikům práce ve dvojicích. Diplomandka zde představí organizaci této práce, typy interakcí a vztáhne práci ve dvojicích k relevantním metodám a přístupům využívaným ve výuce anglického jazyka. Rovněž zde diplomandka podrobněji pojedná o aktivitách využívajících této organizační formy.
Praktická část práce se zaměří na evaluaci práce ve dvojicích dle zvolených kritérií. Prezentován bude výběr aktivit využívajících tuto organizační formu práce. Ve svém empirickém šetření se pak bude diplomandka zabývat identifikací výhod a nevýhod práce ve dvojicích u jednotlivých aktivit využívaných ve vyučování / učení se anglickému jazyku tak, jak je percipují někteří aktéři vzdělávacího procesu.
Zásady pro vypracování
Pairwork in ELT
V diplomové práci se bude diplomandka zabývat různými organizačními formami užívanými v procesu vyučování / učení se anglického jazyka s akcentem na práci ve dvojicích.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následující empirické šetření. Diplomandka se zde bude věnovat organizačním formám ve vyučování, a to frontálnímu vyučování, individuální práci žáků, skupinovému vyučování a vyučování ve dvojicích; pozornost bude věnována především specifikům práce ve dvojicích. Diplomandka zde představí organizaci této práce, typy interakcí a vztáhne práci ve dvojicích k relevantním metodám a přístupům využívaným ve výuce anglického jazyka. Rovněž zde diplomandka podrobněji pojedná o aktivitách využívajících této organizační formy.
Praktická část práce se zaměří na evaluaci práce ve dvojicích dle zvolených kritérií. Prezentován bude výběr aktivit využívajících tuto organizační formu práce. Ve svém empirickém šetření se pak bude diplomandka zabývat identifikací výhod a nevýhod práce ve dvojicích u jednotlivých aktivit využívaných ve vyučování / učení se anglickému jazyku tak, jak je percipují někteří aktéři vzdělávacího procesu.
Seznam doporučené literatury
Harmer, J. The practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited, 2001.
Richards, J.C. and T.S. Rodgers. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Didaktika sekundární školy. Olomouc. Univerzita Palackého, 2003.
Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge University Press, 1996.
Ur, P. Discussions That Work. Cambridge University Press, 1991
Seznam doporučené literatury
Harmer, J. The practice of English Language Teaching. Harlow: Pearson Education Limited, 2001.
Richards, J.C. and T.S. Rodgers. Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press, 2001.
Kalhous, Z., Obst, O. a kol. Didaktika sekundární školy. Olomouc. Univerzita Palackého, 2003.
Ur, P. A Course in Language Teaching. Cambridge University Press, 1996.
Ur, P. Discussions That Work. Cambridge University Press, 1991