The Bachelor Thesis is divided into two parts ? theoretical and practical part. The theoretical part deals with theory of textbooks, what function they have and how they are used by their users- learners and teachers. The substantial part forms methods of evaluation of textbooks and criteria for selection of the suitable textbook. According to the selected criteria in the theoretical part two chosen language textbooks are evaluated and compared. The practical part is based on the detailed description and comparison of these textbooks and especially on the analysis and evaluation of both textbooks according to main criteria.
Anotace v angličtině
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí- na teoretickou a na praktickou část. Teoretická část se zabývá teorií učebnic, jakou plní funkci a jak jsou využívány svými uživateli- žáky a učiteli. Podstatnou část tvoří metody hodnocení učebnic a kritéria pro výběr vhodné učebnice. Podle zvolených kritérií v teoretické části jsou hodnoceny a porovnány dvě vybrané jazykové učebnice. Praktická část je založena na detailním popisu a porovnání těchto učebnic a hlavně na analýze a hodnocení obou učebnic podle hlavních kritérií.
Klíčová slova
textbook, evaluation, criteria, teacher, student
Klíčová slova v angličtině
učebnice, hodnocení, kritéria, učitel, student
Rozsah průvodní práce
43 s.
Jazyk
AN
Anotace
The Bachelor Thesis is divided into two parts ? theoretical and practical part. The theoretical part deals with theory of textbooks, what function they have and how they are used by their users- learners and teachers. The substantial part forms methods of evaluation of textbooks and criteria for selection of the suitable textbook. According to the selected criteria in the theoretical part two chosen language textbooks are evaluated and compared. The practical part is based on the detailed description and comparison of these textbooks and especially on the analysis and evaluation of both textbooks according to main criteria.
Anotace v angličtině
Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí- na teoretickou a na praktickou část. Teoretická část se zabývá teorií učebnic, jakou plní funkci a jak jsou využívány svými uživateli- žáky a učiteli. Podstatnou část tvoří metody hodnocení učebnic a kritéria pro výběr vhodné učebnice. Podle zvolených kritérií v teoretické části jsou hodnoceny a porovnány dvě vybrané jazykové učebnice. Praktická část je založena na detailním popisu a porovnání těchto učebnic a hlavně na analýze a hodnocení obou učebnic podle hlavních kritérií.
Klíčová slova
textbook, evaluation, criteria, teacher, student
Klíčová slova v angličtině
učebnice, hodnocení, kritéria, učitel, student
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se studentka zaměří na hodnocení dvou učebnic hojně využívaných ve výuce anglického jazyka v České republice.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následnou část praktickou. Studentka se zde bude věnovat především teorii hodnocení učebnic z různých perspektiv, zejména pak představí kritéria využívaná k hodnocení vhodnosti učebnic v relevantním kontextu.
Praktická část práce se zaměří na evaluaci dvou konkrétních učebnic anglického jazyka, a to učebnic: New Headway English Course Intermediate a Time to Talk. Obě učebnice budou hodnoceny z hlediska předem vydefinovaných kritérií, které studentka navrhne pro potřeby tohoto šetření.
Zásady pro vypracování
V bakalářské práci se studentka zaměří na hodnocení dvou učebnic hojně využívaných ve výuce anglického jazyka v České republice.
V teoretické části budou uvedena východiska pro následnou část praktickou. Studentka se zde bude věnovat především teorii hodnocení učebnic z různých perspektiv, zejména pak představí kritéria využívaná k hodnocení vhodnosti učebnic v relevantním kontextu.
Praktická část práce se zaměří na evaluaci dvou konkrétních učebnic anglického jazyka, a to učebnic: New Headway English Course Intermediate a Time to Talk. Obě učebnice budou hodnoceny z hlediska předem vydefinovaných kritérií, které studentka navrhne pro potřeby tohoto šetření.
Seznam doporučené literatury
Cunningsworth Alan. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. ISBN 0-435-24058-7
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4
Průcha, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4
Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001. ISBN 0-582-40385-5
Soars, Liz. Soars, John. New Headway English course intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-470223-5
Peters, Sarah. Grát, Tomáš. Time to talk. Polyglot, 2002. ISBN 80-86195-11-2
Seznam doporučené literatury
Cunningsworth Alan. Choosing your Coursebook. Oxford: Heinemann, 1995. ISBN 0-435-24058-7
Průcha, Jan. Moderní pedagogika. Portál, 2002. ISBN 80-7178-631-4
Průcha, Jan. Učebnice: Teorie a analýzy edukačního média. Brno: Paido, 1998. ISBN 80-85931-49-4
Harmer, Jeremy. The Practice of English Language Teaching. Longman, 2001. ISBN 0-582-40385-5
Soars, Liz. Soars, John. New Headway English course intermediate. Oxford: Oxford University Press, 1998. ISBN 0-19-470223-5
Peters, Sarah. Grát, Tomáš. Time to talk. Polyglot, 2002. ISBN 80-86195-11-2