Tato práce se zaměřuje na použití didaktických pomůcek, jmenovitě videa, při výuce anglického jazyka. Teoretická část práce zabývá specifiky spojenými s využitím videa výukovém procesu. Praktická část práce pak zkoumá jak je video využito v reálném výukovém procesu a jeho odlišnostmi od teorie.
Anotace v angličtině
This work focuses on the use of teaching aids, namely the use of video, in English language teaching. Theoretical part deals with the specifics of using video in teaching/learning process. Practical part surveys how is video used in practice and how it differs from the theory.
video, English language teaching, teaching aids, visual aspect, communicative language ability
Rozsah průvodní práce
54 s., 11 s. příl.
Jazyk
AN
Anotace
Tato práce se zaměřuje na použití didaktických pomůcek, jmenovitě videa, při výuce anglického jazyka. Teoretická část práce zabývá specifiky spojenými s využitím videa výukovém procesu. Praktická část práce pak zkoumá jak je video využito v reálném výukovém procesu a jeho odlišnostmi od teorie.
Anotace v angličtině
This work focuses on the use of teaching aids, namely the use of video, in English language teaching. Theoretical part deals with the specifics of using video in teaching/learning process. Practical part surveys how is video used in practice and how it differs from the theory.
video, English language teaching, teaching aids, visual aspect, communicative language ability
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na problematiku materiálních didaktických prostředků, konkrétně na využití videa ve výuce anglického jazyka; zohledněn přitom bude aktuální kontext kurikulární reformy a její cíle v oblasti jazykové / cizojazyčné výuky.
V teoretické části práce bude nejprve pozornost věnována materiálním didaktickým prostředkům v obecné rovině, přičemž jejich využívání bude diskutováno ve vztahu k individuálním odlišnostem žáků (tj. především k subjektivním determinantám výsledků procesů učení žáků). Dále budou podrobněji analyzovány možnosti využití videa ve výuce anglického jazyka s akcentem na rozvoj interkulturní kompetence jako složky komunikativní cizojazyčné kompetence.
V praktické části práce budou prezentovány výsledky výzkumu v oblasti využívání videa ve výuce anglického jazyka na základních a středních školách.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce bude zaměřena na problematiku materiálních didaktických prostředků, konkrétně na využití videa ve výuce anglického jazyka; zohledněn přitom bude aktuální kontext kurikulární reformy a její cíle v oblasti jazykové / cizojazyčné výuky.
V teoretické části práce bude nejprve pozornost věnována materiálním didaktickým prostředkům v obecné rovině, přičemž jejich využívání bude diskutováno ve vztahu k individuálním odlišnostem žáků (tj. především k subjektivním determinantám výsledků procesů učení žáků). Dále budou podrobněji analyzovány možnosti využití videa ve výuce anglického jazyka s akcentem na rozvoj interkulturní kompetence jako složky komunikativní cizojazyčné kompetence.
V praktické části práce budou prezentovány výsledky výzkumu v oblasti využívání videa ve výuce anglického jazyka na základních a středních školách.
Seznam doporučené literatury
Rost Michael, Teaching and researching listening, Harlow : Longman, 2002
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice
Petty G, Kovařík Š, Moderní vyučování, Praha : Portál, 2006
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice
Richards J.C, Approaches and methods in language teaching, Cambridge : Cambridge University press, 2001
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice
Maňák J, Švec V, Výukové metody, Brno : Paido, 2003
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice
Seznam doporučené literatury
Rost Michael, Teaching and researching listening, Harlow : Longman, 2002
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice
Petty G, Kovařík Š, Moderní vyučování, Praha : Portál, 2006
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice
Richards J.C, Approaches and methods in language teaching, Cambridge : Cambridge University press, 2001
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice
Maňák J, Švec V, Výukové metody, Brno : Paido, 2003
- dostupnost : Univerzitní knihovna Pardubice