Bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí a jejím využití při výuce Anglického jazyka. Práce začíná teoretickou částí, která představuje interaktivní tabuli, klasifikuje ji s ohledem na činitele výuky jako didaktickou pomůcku, stručně komentuje jejich historii a popisuje technické vlastnosti této technologie. Vzhledem k dostupným výzkumům analyzuje její vliv na vzdělávání, učitele a žáka. Praktická část se zaměřuje na vlastní výzkum v terénu jehož cílem je analyzovat informace týkající se specifického tématu jakým způsobem je interaktivní tabule představena učitelům a jak tyto vědomosti využijí při výuce anglického jazyka. Na začátku je popsán výzkumný problém a cíl, plán, pozadí výzkumu a také použité metody a pomůcky. Samotný výzkum se skládá ze tří částí, kde se každá soustředí na specifický díl zkoumaného problému. Výzkum je také zaměřen na srovnání a možné potvrzení faktů zmíněných v teoretické části.
Anotace v angličtině
This thesis concerns the interactive whiteboard and its use in English language teaching. It starts with the theoretical part which introduces the interactive whiteboard, it classifies it in context of factors of educational process as a teaching aid, briefly goes through the history and describes technical properties of this technology. It also analyses its impact on the education, the teacher and the learner according to available research. The practical part focuses on its own field research that aims to analyse information concerning the specific topic of how the is the interactive whiteboard introduced to teachers and how they use it in English language teaching. At the beginning it describes the research problem and aim, plan, background and also used tools and methods. The research itself contains of three parts each focusing on specific aspect related to the research problem. It also aims to compare and possibly verify the facts described in the theoretical part of the thesis.
Klíčová slova
anglický jazyk, interaktivní tabule, učitel, výuka
Klíčová slova v angličtině
interactive whiteboard, english language, teaching, teacher
Rozsah průvodní práce
57
Jazyk
AN
Anotace
Bakalářská práce se zabývá interaktivní tabulí a jejím využití při výuce Anglického jazyka. Práce začíná teoretickou částí, která představuje interaktivní tabuli, klasifikuje ji s ohledem na činitele výuky jako didaktickou pomůcku, stručně komentuje jejich historii a popisuje technické vlastnosti této technologie. Vzhledem k dostupným výzkumům analyzuje její vliv na vzdělávání, učitele a žáka. Praktická část se zaměřuje na vlastní výzkum v terénu jehož cílem je analyzovat informace týkající se specifického tématu jakým způsobem je interaktivní tabule představena učitelům a jak tyto vědomosti využijí při výuce anglického jazyka. Na začátku je popsán výzkumný problém a cíl, plán, pozadí výzkumu a také použité metody a pomůcky. Samotný výzkum se skládá ze tří částí, kde se každá soustředí na specifický díl zkoumaného problému. Výzkum je také zaměřen na srovnání a možné potvrzení faktů zmíněných v teoretické části.
Anotace v angličtině
This thesis concerns the interactive whiteboard and its use in English language teaching. It starts with the theoretical part which introduces the interactive whiteboard, it classifies it in context of factors of educational process as a teaching aid, briefly goes through the history and describes technical properties of this technology. It also analyses its impact on the education, the teacher and the learner according to available research. The practical part focuses on its own field research that aims to analyse information concerning the specific topic of how the is the interactive whiteboard introduced to teachers and how they use it in English language teaching. At the beginning it describes the research problem and aim, plan, background and also used tools and methods. The research itself contains of three parts each focusing on specific aspect related to the research problem. It also aims to compare and possibly verify the facts described in the theoretical part of the thesis.
Klíčová slova
anglický jazyk, interaktivní tabule, učitel, výuka
Klíčová slova v angličtině
interactive whiteboard, english language, teaching, teacher
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou moderních technologií ve výuce anglického jazyka. Zaměří se specificky na interaktivní tabuli jako materiální didaktický prostředek, a to z pohledu učitele i žáka. Nejprve provede charakteristiku zvolené technologie, představí její různé typy a funkce, následně bude diskutovat její interaktivní potenciál z pohledu výuky anglického jazyka. V praktické části práce pak studentka na základě observací a rozhovorů s učiteli shrne výhody a nevýhody této technologie.
Zásady pro vypracování
Studentka se bude ve své bakalářské práci zabývat problematikou moderních technologií ve výuce anglického jazyka. Zaměří se specificky na interaktivní tabuli jako materiální didaktický prostředek, a to z pohledu učitele i žáka. Nejprve provede charakteristiku zvolené technologie, představí její různé typy a funkce, následně bude diskutovat její interaktivní potenciál z pohledu výuky anglického jazyka. V praktické části práce pak studentka na základě observací a rozhovorů s učiteli shrne výhody a nevýhody této technologie.
Seznam doporučené literatury
Moss G, Jewitt C, Levaaiç R, Armstrong V, Cardini A, Castle F (2007) The Interactive Whiteboards, Pedagogy and Pupil Performance Evaluation: An Evaluation of the Schools Whiteboard Expansion (SWE) Project: London Challenge; dostupné na < http://www.dfes.gov.uk/research/data/uploadfiles/RR816.pdf >
Painter, D Whiting, E and Wolters, B (2005) The Use of an Interactive Whiteboard in promoting interactive teaching and learning; dostupné na < http://gse.gmu.edu/assets/docs/tr/interactive-board_tr.pdf >
Hennessy S, Deaney R, Ruthven K, Winterbottom M, (2007) Pedagogical strategies for using the interactive whiteboard to foster learner participation in school science; Learning, Media and Technology, Volume 32, Issue 3, pages 283 - 301; dostupné na < http://www.educ.cam.ac.uk/research/projects/istl/LMT_IWB.doc >
Seznam doporučené literatury
Moss G, Jewitt C, Levaaiç R, Armstrong V, Cardini A, Castle F (2007) The Interactive Whiteboards, Pedagogy and Pupil Performance Evaluation: An Evaluation of the Schools Whiteboard Expansion (SWE) Project: London Challenge; dostupné na < http://www.dfes.gov.uk/research/data/uploadfiles/RR816.pdf >
Painter, D Whiting, E and Wolters, B (2005) The Use of an Interactive Whiteboard in promoting interactive teaching and learning; dostupné na < http://gse.gmu.edu/assets/docs/tr/interactive-board_tr.pdf >
Hennessy S, Deaney R, Ruthven K, Winterbottom M, (2007) Pedagogical strategies for using the interactive whiteboard to foster learner participation in school science; Learning, Media and Technology, Volume 32, Issue 3, pages 283 - 301; dostupné na < http://www.educ.cam.ac.uk/research/projects/istl/LMT_IWB.doc >