Tato bakalářská práce se zabývá výukou čtení anglických autentických a neautentických textů pro žáky angličtiny úrovně intermediate. Práce začíná teoretickou částí, která se zabývá faktory procesu výuky čtení jako čtení s porozuměním, techniky čtení v cizím jazyce nebo výběrem vhodných textů k výuce čtení a dále rozdíly mezi autentickými a neautentickými texty. Teoretická část je uzavřena kapitolou o metodologickém modelu hodiny čtení, která slouží jako modelový podklad pro hodiny čtení v experimentu v praktické části. Praktická část se zaměřuje na praktický výzkum výuky čtení formou experimentu, který proběhl v několika vyučovacích hodinách na střední škole. Praktická část začíná popisem výzkumného problému a cílů, pozadí a použitých metod. Výzkum se zkládá z několika částí ? z průzkumných dotazníků, z experimentu ? šest vyučovacích hodin čtení, a z dotazníků rozdávaných žákům po každé hodině za účelem sběru informací ohledně názoru žáků na hodinu.
Annotation in English
This thesis concerns teaching reading of English authentic and non-authentic texts for Intermediate level English students. It starts with theoretical part, which deals with factors of the process of teaching reading like reading comprehension, reading techniques in a foreign language or selecting texts suitable for teaching reading and differences between the authentic and non-authentic texts. The theoretical part is closed by chapter concerning methodological model of teaching reading lesson serving as basis for model of teaching reading experiment in the practical part. The practical part focuses on practical research on teaching reading in the form of experiment that took place in a few English lessons in a high school. It starts with description of the research problem and aims, the research background and used methods. The research consists of several parts ? the survey questionnaire, the experiment itself ? six English reading lessons and another type of questionnaires distributed among the students after each lesson to collect the information about the students? opinions on the lesson.
Keywords
anglický jazyk, učitel, výuka, čtení, text, motivace, autentický text
Keywords in English
English language, teacher, lesson, reading text, motivation, authentic text
Length of the covering note
49 s.
Language
AN
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá výukou čtení anglických autentických a neautentických textů pro žáky angličtiny úrovně intermediate. Práce začíná teoretickou částí, která se zabývá faktory procesu výuky čtení jako čtení s porozuměním, techniky čtení v cizím jazyce nebo výběrem vhodných textů k výuce čtení a dále rozdíly mezi autentickými a neautentickými texty. Teoretická část je uzavřena kapitolou o metodologickém modelu hodiny čtení, která slouží jako modelový podklad pro hodiny čtení v experimentu v praktické části. Praktická část se zaměřuje na praktický výzkum výuky čtení formou experimentu, který proběhl v několika vyučovacích hodinách na střední škole. Praktická část začíná popisem výzkumného problému a cílů, pozadí a použitých metod. Výzkum se zkládá z několika částí ? z průzkumných dotazníků, z experimentu ? šest vyučovacích hodin čtení, a z dotazníků rozdávaných žákům po každé hodině za účelem sběru informací ohledně názoru žáků na hodinu.
Annotation in English
This thesis concerns teaching reading of English authentic and non-authentic texts for Intermediate level English students. It starts with theoretical part, which deals with factors of the process of teaching reading like reading comprehension, reading techniques in a foreign language or selecting texts suitable for teaching reading and differences between the authentic and non-authentic texts. The theoretical part is closed by chapter concerning methodological model of teaching reading lesson serving as basis for model of teaching reading experiment in the practical part. The practical part focuses on practical research on teaching reading in the form of experiment that took place in a few English lessons in a high school. It starts with description of the research problem and aims, the research background and used methods. The research consists of several parts ? the survey questionnaire, the experiment itself ? six English reading lessons and another type of questionnaires distributed among the students after each lesson to collect the information about the students? opinions on the lesson.
Keywords
anglický jazyk, učitel, výuka, čtení, text, motivace, autentický text
Keywords in English
English language, teacher, lesson, reading text, motivation, authentic text
Research Plan
V bakalářské práci se bude student věnovat problematice rozvoje řečové dovednosti čtení, zejména využívání autentických textů a designu vlastních aktivit pro výuku anglického jazyka studentů úrovně intermediate.
Teoretická část práce bude zaměřena na řečovou dovednost čtení a konkrétní techniky jejího rozvoje. Pozornost bude rovněž věnována typům textů využívaných k rozvoji této řečové dovednosti, funkcím, cílům a hodnocení těchto textů v kontextu výuky anglického jazyka; student zde pojedná zejména o specifikách využívání autentických textů.
V praktické části bude prezentován výběr relevantních autentických textů vhodných k výuce anglického jazyka pro potřeby rozvoje řečové dovednosti čtení. Student dále navrhne soubor aktivit založených na vybraných autentických textech využívajících vhodné techniky rozvoje této řečové dovednosti studentů úrovně intermediate.
Research Plan
V bakalářské práci se bude student věnovat problematice rozvoje řečové dovednosti čtení, zejména využívání autentických textů a designu vlastních aktivit pro výuku anglického jazyka studentů úrovně intermediate.
Teoretická část práce bude zaměřena na řečovou dovednost čtení a konkrétní techniky jejího rozvoje. Pozornost bude rovněž věnována typům textů využívaných k rozvoji této řečové dovednosti, funkcím, cílům a hodnocení těchto textů v kontextu výuky anglického jazyka; student zde pojedná zejména o specifikách využívání autentických textů.
V praktické části bude prezentován výběr relevantních autentických textů vhodných k výuce anglického jazyka pro potřeby rozvoje řečové dovednosti čtení. Student dále navrhne soubor aktivit založených na vybraných autentických textech využívajících vhodné techniky rozvoje této řečové dovednosti studentů úrovně intermediate.
Recommended resources
Francoise Grellet. Developing Reading Skills. Cambridge University Press, 1981
ISBN 0 521 283647
John Morgan and Mario Rinvolucri. Once Upon a Time. Cambridge University Press, 1983
ISBN 0 521 27262 9
Michael J. Wallace. Study Skills in English. Cambridge University Press, 1980
ISBN 0 521 22110 2
Recommended resources
Francoise Grellet. Developing Reading Skills. Cambridge University Press, 1981
ISBN 0 521 283647
John Morgan and Mario Rinvolucri. Once Upon a Time. Cambridge University Press, 1983
ISBN 0 521 27262 9
Michael J. Wallace. Study Skills in English. Cambridge University Press, 1980
ISBN 0 521 22110 2