Diplomová práce se zabývá vytvořením simulačního nástroje železniční sta-nice. Simulační nástroj je založen na agentově orientovaném diskrétním simulačním jádru. Aplikace má grafické zobrazení a používá svoje animační jádro, které je závis-lé na simulačním jádru. Řeší otázky ohledně problematiky animačního jádra.
Anotace v angličtině
Theses is focused on development of tool to simulate tranportation processes within passenger railway station. Simulation tool is based on discrete agent oriented simulation engine. Application has graphic interface which uses its animate core that depends on simulation engine. Main purpose of this theses is to solve tasks regarding to animation core issues.
Klíčová slova
simulace, animační jádro, železniční stanice, zobrazení infrastruktury
Diplomová práce se zabývá vytvořením simulačního nástroje železniční sta-nice. Simulační nástroj je založen na agentově orientovaném diskrétním simulačním jádru. Aplikace má grafické zobrazení a používá svoje animační jádro, které je závis-lé na simulačním jádru. Řeší otázky ohledně problematiky animačního jádra.
Anotace v angličtině
Theses is focused on development of tool to simulate tranportation processes within passenger railway station. Simulation tool is based on discrete agent oriented simulation engine. Application has graphic interface which uses its animate core that depends on simulation engine. Main purpose of this theses is to solve tasks regarding to animation core issues.
Klíčová slova
simulace, animační jádro, železniční stanice, zobrazení infrastruktury
1. Popis agentově orientovaného výpočetního jádra.
2. Vývoj simulačního nástroje založeného na agentově orientovaném výpočetním jádře se zaměřením na simulaci zjednodušeného provozu osobní železniční stanice.
3. Integrace rozhodovacích mechanismů pro problematiku rozhodování o přidělení náhradní nástupištní koleje pro zpožděné přijíždějící vlaky z různých vstupních směrů.
4. Vyhodnocení chování uvažovaného simulačního modelu pro různé vstupní parametry.
Zásady pro vypracování
1. Popis agentově orientovaného výpočetního jádra.
2. Vývoj simulačního nástroje založeného na agentově orientovaném výpočetním jádře se zaměřením na simulaci zjednodušeného provozu osobní železniční stanice.
3. Integrace rozhodovacích mechanismů pro problematiku rozhodování o přidělení náhradní nástupištní koleje pro zpožděné přijíždějící vlaky z různých vstupních směrů.
4. Vyhodnocení chování uvažovaného simulačního modelu pro různé vstupní parametry.
Seznam doporučené literatury
1. KAVIČKA, Antonín, KLIMA, Valent, ADAMKO, Norbert. Agentovo orientovaná simulácia dopravných uzlov. Žilina: EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2005. 206 s. Monografie. ISBN 80-8070-477-5.
2. ADAMKO, Norbert, KAVIČKA, Antonín, KLIMA, Valent. DAAAM International Scientific Book 2007. Branko Katalinic. Vienna : DAAAM International Publishing, 2007. ISBN 3-901509-60-7. Agent based simulation of transportation logistic systems, s. 407-422.
3. BAŽANT, Michael, KAVIČKA, Antonín. Artificial neural network as a support of platform track assignment within simulation models reflecting passenger railway stations. Journal of Rail and Rapid Transit. 2009, vol. 223, no. 5, s. 505-515.
4. VONKA, J., MOLKOVÁ, T., ŠIROKÝ J. Technologie a řízení dopravy II - GVD. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2000. ISBN 80-7194-286-3.
5. VONKA, Jaroslav, et al. Osobní doprava. 1. vyd. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2001. 170 s. ISBN 80-7194-320-7.
6. MAŘÍK M., ŠTĚPÁNKOVÁ O., LAŽANSKÝ J. a kol. Umělá inteligence (4). Praha : Academia, 2003, 475 str. ISBN 80-200-1044-0.
Seznam doporučené literatury
1. KAVIČKA, Antonín, KLIMA, Valent, ADAMKO, Norbert. Agentovo orientovaná simulácia dopravných uzlov. Žilina: EDIS - vydavateľstvo ŽU, 2005. 206 s. Monografie. ISBN 80-8070-477-5.
2. ADAMKO, Norbert, KAVIČKA, Antonín, KLIMA, Valent. DAAAM International Scientific Book 2007. Branko Katalinic. Vienna : DAAAM International Publishing, 2007. ISBN 3-901509-60-7. Agent based simulation of transportation logistic systems, s. 407-422.
3. BAŽANT, Michael, KAVIČKA, Antonín. Artificial neural network as a support of platform track assignment within simulation models reflecting passenger railway stations. Journal of Rail and Rapid Transit. 2009, vol. 223, no. 5, s. 505-515.
4. VONKA, J., MOLKOVÁ, T., ŠIROKÝ J. Technologie a řízení dopravy II - GVD. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2000. ISBN 80-7194-286-3.
5. VONKA, Jaroslav, et al. Osobní doprava. 1. vyd. Pardubice : Univerzita Pardubice, 2001. 170 s. ISBN 80-7194-320-7.
6. MAŘÍK M., ŠTĚPÁNKOVÁ O., LAŽANSKÝ J. a kol. Umělá inteligence (4). Praha : Academia, 2003, 475 str. ISBN 80-200-1044-0.
Přílohy volně vložené
1x CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Bakalář navázal na předešlou práci, která úzce navazovala. Jeho prezentace byla stručná a jasná. Následovalo přednesení posudků. Dále pak diplomant odpověděl na všechny otázky kladené vedoucím, oponentem DP a komisí.