Informace o kvalifikační práci Problematika výchovy v ústavech sociální péče. Srovnání Ústavu sociální
péče pro mládež v Kvasinách a Ústavu sociální péče pro mládež
v Rychnově nad Kněžnou
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Problematika výchovy v Ústavech sociální péče. Srovnání Ústavu sociální péče pro mládež v Kvasinách a Ústavu sociální péče pro mládež Domečky
Hlavní téma v angličtině
Problems of the education in Social welfare centre. Confrontation of Social
services home for juveniles in Kvasiny and Rychnov n.K.
Název dle studenta
Problematika výchovy v ústavech sociální péče. Srovnání Ústavu sociální
péče pro mládež v Kvasinách a Ústavu sociální péče pro mládež
v Rychnově nad Kněžnou
Tato bakalářská práce se zabývá komparací dvou ústavů sociální péče
v rychnovském okresu, výchovou a péčí zde umístěných klientů a zaměstnanci tohoto ústavu. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny obecné pojmy, které souvisí s ústavní péčí a výchovou. Dále je zde popsán vývoj a transformace ústavů sociální péče pro mládež, pojem mentální postižení a pojetí vychovatele.
Druhá část se věnuje příkladům konkrétních ústavů sociální péči, kterými jsou
Ústav sociální péče pro mládež ?Domečky? v Rychnově nad Kněžnou a Ústav sociální péče pro mládež v Kvasinách. U těchto institucí je popsané fungování daného zařízení a jeho vybavení. A v neposlední řadě je vylíčení života a výchovy klientů.
V závěru práce jsou umístěny fotografie z každé instituce pro lepší představu o
vzhledu zařízení.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with compare two institutes of social care in Rychnov´s region, care and upbringing of clients and staff of this institution. This work is divided on two parts. In the first part are characterize terms, that pertinent to social care and education. Next it deals with development and transformation instutes of social care with youth, term of mentally affected and conception of preceptor.
The second part attends to exemplars specific residental servises, that are
Residental servis for juvenile Houses in Rychnov nad Kněžnou and Residental servis for juvenile in Kvasiny. By the every exemplification is described to behaviour arrangement and its equipment. Also there is images existence and education of clients.
In the conclusion there are locate photos from arrangements for better image
about visage arrangements.
care, upbringing, mentally affected, mental retardation, institute of social
care(residental service), client(user), educator, education, therapy, daily routine
Rozsah průvodní práce
70 s.(87 252 znaků), 2 s. obr.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá komparací dvou ústavů sociální péče
v rychnovském okresu, výchovou a péčí zde umístěných klientů a zaměstnanci tohoto ústavu. Práce je rozdělena na dvě části. V první části jsou vymezeny obecné pojmy, které souvisí s ústavní péčí a výchovou. Dále je zde popsán vývoj a transformace ústavů sociální péče pro mládež, pojem mentální postižení a pojetí vychovatele.
Druhá část se věnuje příkladům konkrétních ústavů sociální péči, kterými jsou
Ústav sociální péče pro mládež ?Domečky? v Rychnově nad Kněžnou a Ústav sociální péče pro mládež v Kvasinách. U těchto institucí je popsané fungování daného zařízení a jeho vybavení. A v neposlední řadě je vylíčení života a výchovy klientů.
V závěru práce jsou umístěny fotografie z každé instituce pro lepší představu o
vzhledu zařízení.
Anotace v angličtině
This bachelor work deals with compare two institutes of social care in Rychnov´s region, care and upbringing of clients and staff of this institution. This work is divided on two parts. In the first part are characterize terms, that pertinent to social care and education. Next it deals with development and transformation instutes of social care with youth, term of mentally affected and conception of preceptor.
The second part attends to exemplars specific residental servises, that are
Residental servis for juvenile Houses in Rychnov nad Kněžnou and Residental servis for juvenile in Kvasiny. By the every exemplification is described to behaviour arrangement and its equipment. Also there is images existence and education of clients.
In the conclusion there are locate photos from arrangements for better image
about visage arrangements.
care, upbringing, mentally affected, mental retardation, institute of social
care(residental service), client(user), educator, education, therapy, daily routine
Zásady pro vypracování
1. Obecná část
a) vysvětlení výchovy, vysvětlení postižení, kritéria přijetí do ÚSP, zaměření ÚSP
b) systém výchovné péče během posledních 50 let
c) současná transformace ústavní péče (důvody, inspirace, možnosti, legislativa)
2. Komparace 2 ÚSP
a) účel a poslání poskytované ústavní péče
b) vychovatelé - vzdělání, profesionalita, etický kodex
c) uspořádání ÚSP do výchovných úseků
d) výchova a vzdělání mentálně postižených v rozsahu jejich schopností
3. Závěr - výsledky komparace
Zásady pro vypracování
1. Obecná část
a) vysvětlení výchovy, vysvětlení postižení, kritéria přijetí do ÚSP, zaměření ÚSP
b) systém výchovné péče během posledních 50 let
c) současná transformace ústavní péče (důvody, inspirace, možnosti, legislativa)
2. Komparace 2 ÚSP
a) účel a poslání poskytované ústavní péče
b) vychovatelé - vzdělání, profesionalita, etický kodex
c) uspořádání ÚSP do výchovných úseků
d) výchova a vzdělání mentálně postižených v rozsahu jejich schopností
3. Závěr - výsledky komparace
Seznam doporučené literatury
Blížkovský, B.: Systémová pedagogika, Ostrava, Amosium servis, 1992
Mahrová G., Venglářová M. a kol.: Sociální práce s lidmi s duševním onemocněním, Praha, Grada, 2008
Matoušek, O.: Ústavní péče, Praha, Sociologické nakladatelství, 1999
Matoušek, O.: Základy sociální práce, Praha, Portál, 1997
Hrdlička M., Komárek V.: Dětský autismus, Praha, Portál, 2004
Kratochvíl, S.: Základy psychoterapie, Praha, Portál, 2001
Seznam doporučené literatury
Blížkovský, B.: Systémová pedagogika, Ostrava, Amosium servis, 1992
Mahrová G., Venglářová M. a kol.: Sociální práce s lidmi s duševním onemocněním, Praha, Grada, 2008
Matoušek, O.: Ústavní péče, Praha, Sociologické nakladatelství, 1999
Matoušek, O.: Základy sociální práce, Praha, Portál, 1997
Hrdlička M., Komárek V.: Dětský autismus, Praha, Portál, 2004
Kratochvíl, S.: Základy psychoterapie, Praha, Portál, 2001