Práce je věnována Výchovně léčebnému oddělení v Přestavlkách a chovancům v něm umístěným. Cílem práce je zjistit, zda při umístění dětí do ústavní výchovy je vždy na vině rodina, proč jsou děti umístěny zrovna v tomto typu zařízení a jak se zde s nimi pracuje, aby byly schopny se vyrovnat se svým handicapem a úspěšně se začlenily do společnosti. Celá práce se opírá o vlastní terénní výzkum prováděný v zařízení.
Anotace v angličtině
This study is dedicated to Educational and Medical Department in Přestavlky and its inmates. The goal of this study is to determine, if the family is guilty when placing children into institutional care, why are children placed in this type of institution and how are they being raised to overcome this handicap to be successfully integrated into the society. The whole study is based on own filed research conducted directly in this institution.
institutional care, children, family, function, problem behaviour, specific care
Rozsah průvodní práce
60 s. (89 836 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je věnována Výchovně léčebnému oddělení v Přestavlkách a chovancům v něm umístěným. Cílem práce je zjistit, zda při umístění dětí do ústavní výchovy je vždy na vině rodina, proč jsou děti umístěny zrovna v tomto typu zařízení a jak se zde s nimi pracuje, aby byly schopny se vyrovnat se svým handicapem a úspěšně se začlenily do společnosti. Celá práce se opírá o vlastní terénní výzkum prováděný v zařízení.
Anotace v angličtině
This study is dedicated to Educational and Medical Department in Přestavlky and its inmates. The goal of this study is to determine, if the family is guilty when placing children into institutional care, why are children placed in this type of institution and how are they being raised to overcome this handicap to be successfully integrated into the society. The whole study is based on own filed research conducted directly in this institution.
institutional care, children, family, function, problem behaviour, specific care
Zásady pro vypracování
Nejdříve zanalyzuji dostupnou literaturu a vymezím pojmy související s ústavní péčí a poruchami chování u dětí umístěných do tohoto zařízení.
Na základě případových studií vyhodnotím nejčastější příčiny umístění do tohoto zařízení.
Zásady pro vypracování
Nejdříve zanalyzuji dostupnou literaturu a vymezím pojmy související s ústavní péčí a poruchami chování u dětí umístěných do tohoto zařízení.
Na základě případových studií vyhodnotím nejčastější příčiny umístění do tohoto zařízení.
Seznam doporučené literatury
Michalová, Z.: Sonda do problematiky specifických poruch chování
Jánský, P.: Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních
Pacit,I.: Hyperkinetická porucha a porucha chování
Škvorová, I.: Proč zlobím?: lehká mozková dysfunkce LMD/ADHD
Matoušek, O.:Ústavní péče
Drtinová, J.: Odlišné dítě
Matějček, Z.: Co děti nejvíce potřebují
Seznam doporučené literatury
Michalová, Z.: Sonda do problematiky specifických poruch chování
Jánský, P.: Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních
Pacit,I.: Hyperkinetická porucha a porucha chování
Škvorová, I.: Proč zlobím?: lehká mozková dysfunkce LMD/ADHD
Matoušek, O.:Ústavní péče
Drtinová, J.: Odlišné dítě
Matějček, Z.: Co děti nejvíce potřebují