Práce je zaměřena na identitu Romů a úlohu školství při jejím utváření. V teoretické části jsou nastíněny některé aspekty a otázky týkající se vzdělávání Romů. Dále jsou zde shrnuty faktory ovlivňující identitu (i etnicitu) romských studentů a jejich vztah s majoritou. Praktická část obsahuje poznatky z výzkumu ve dvou pobočkách Střední školy managementu a práva zaměřujícímu se na identitu studentů (15 ? 23 let). Výzkum byl prováděn v letech 2010 ? 2011.
Anotace v angličtině
The work focuses on the identity of Roma and the part of educational systém in its formation. In the theoretical part there are outlined aspects and questions concerning the education of Roma. Then the factors influencing identity (and ethnicity) Roma students and thein relations with majority are summarized. The practical part contains knowledge from the research on High School of Management and Law focused on the identity of students (at age 15 ? 23). The research was carried out in years 2010 ? 2011.
Klíčová slova
Romství, identita, etnicita, vzdělávání, škola
Klíčová slova v angličtině
Roma, identity, ethnicity, education, school
Rozsah průvodní práce
70 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce je zaměřena na identitu Romů a úlohu školství při jejím utváření. V teoretické části jsou nastíněny některé aspekty a otázky týkající se vzdělávání Romů. Dále jsou zde shrnuty faktory ovlivňující identitu (i etnicitu) romských studentů a jejich vztah s majoritou. Praktická část obsahuje poznatky z výzkumu ve dvou pobočkách Střední školy managementu a práva zaměřujícímu se na identitu studentů (15 ? 23 let). Výzkum byl prováděn v letech 2010 ? 2011.
Anotace v angličtině
The work focuses on the identity of Roma and the part of educational systém in its formation. In the theoretical part there are outlined aspects and questions concerning the education of Roma. Then the factors influencing identity (and ethnicity) Roma students and thein relations with majority are summarized. The practical part contains knowledge from the research on High School of Management and Law focused on the identity of students (at age 15 ? 23). The research was carried out in years 2010 ? 2011.
Klíčová slova
Romství, identita, etnicita, vzdělávání, škola
Klíčová slova v angličtině
Roma, identity, ethnicity, education, school
Zásady pro vypracování
Úvod, cíl projektu, vymezení pojmů
metodologie
informace o škole
romští žáci - původ, identita, vztahy, pohled na majoritu a minoritu, pohled minority a majority
závěr
použitá literatura
Zásady pro vypracování
Úvod, cíl projektu, vymezení pojmů
metodologie
informace o škole
romští žáci - původ, identita, vztahy, pohled na majoritu a minoritu, pohled minority a majority
závěr
použitá literatura
Seznam doporučené literatury
Reindl Radek, Vrátná Věra: Sociální problematika romského obyvatelstva
Kubešová Kateřina, Kunhart Jan: Současná romská problematika s důrazem na vzdělanost romských dětí
Jůva Vladimír, Liškař Čestmír: Úvod do srovnávací pedagogiky
Předka Milan: Vybrané problémy vztahu výchovy a prostředí
Nečas Ctibor: Romové v České republice včera a dnes
Socioklub: Romové v České republice
Seznam doporučené literatury
Reindl Radek, Vrátná Věra: Sociální problematika romského obyvatelstva
Kubešová Kateřina, Kunhart Jan: Současná romská problematika s důrazem na vzdělanost romských dětí
Jůva Vladimír, Liškař Čestmír: Úvod do srovnávací pedagogiky
Předka Milan: Vybrané problémy vztahu výchovy a prostředí
Nečas Ctibor: Romové v České republice včera a dnes
Socioklub: Romové v České republice