Práce se zabývá problematikou dospívajících z Dětského domova v Dolní Čermné. Práce je sestavena jako případová studie, díky níž bylo možné hlubšího proniknutí do dané problematiky. Cílem práce je přiblížit problematiku ústavní výchovy v dětském domově a jejího vlivu na život dospívajících, kteří touto výchovou prošli.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the issue of adolescents in foster homes in Dolni Čermná. The thesis is conceived as a case study, which makes it possible to penetrate deeper into the issue. The goal is to describe the issue of institutional fosterage in foster homes and its impact on the lives of adolescents who grow up there.
Klíčová slova
dětský domov, ústavní výchova, děti, dospívající, vychovatelé, rodina
Klíčová slova v angličtině
foster home, fosterage, children, adolescent, governess, family
Rozsah průvodní práce
74 s. (27 824 slov), 1 s. obr.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce se zabývá problematikou dospívajících z Dětského domova v Dolní Čermné. Práce je sestavena jako případová studie, díky níž bylo možné hlubšího proniknutí do dané problematiky. Cílem práce je přiblížit problematiku ústavní výchovy v dětském domově a jejího vlivu na život dospívajících, kteří touto výchovou prošli.
Anotace v angličtině
Thesis deals with the issue of adolescents in foster homes in Dolni Čermná. The thesis is conceived as a case study, which makes it possible to penetrate deeper into the issue. The goal is to describe the issue of institutional fosterage in foster homes and its impact on the lives of adolescents who grow up there.
Klíčová slova
dětský domov, ústavní výchova, děti, dospívající, vychovatelé, rodina
Klíčová slova v angličtině
foster home, fosterage, children, adolescent, governess, family
Zásady pro vypracování
teoretické zakotvení - odborná literatura a výzkumy, které s tématem souvisí
vlastní výzkum - rozhovory (strukturované, polo-strukturované, nestrukturované), pozorování, předvýzkum,...
Zásady pro vypracování
teoretické zakotvení - odborná literatura a výzkumy, které s tématem souvisí
vlastní výzkum - rozhovory (strukturované, polo-strukturované, nestrukturované), pozorování, předvýzkum,...
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Roman; HALÁSZOVÁ, Věra; PROKOP, Jiří. Kapitoly ze sociologie výchovy. Praha: UK, 1996, 109s. ISBN 80-86039-10-2.
GALLA, Karel. Sociologie výchovy: její vývoj a problémy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 194s.
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, 415s. ISBN 80-7066-534-3.
KREJČÍŘOVÁ, Dana; LANGMEIER, Josef; LANGMEIER, Miloš. Vývojová psychologie: s úvodem do vývojové neurofyziologie. Praha: Grada, 1998, 132s. ISBN 80-86022-37-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, 522s. ISBN 80-7178-308-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče. Praha: SLON, 1999, 159s. ISBN 80-85850-76-1.
KRAUS, Blahoslav. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999, 165s. ISBN 80-7041-135-x.
MAREŠ, Petr;HOFÍREK, Ondřej. Sociální reprodukce a integrace - ideály a meze (sborník z konference). Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2007, 324 s, ISBN 978-80-210-4439-5.
KAVALIERIOVÁ, Monika; RÝDL, Karel. K integraci plnoletých z dětských domovů do společnosti: na příkladu Pardubického kraje a německé spolkové země Hamburku. Pardubice: UPce, 2004, 55s. D13134.
MALÁ, Iveta; JANIŠ, Kamil. Porovnání ústavní a rodinné péče. Pardubice: UPce, 2003, 44s. D12850.
PUNCH, Keith; HENDL, Jan. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.
Seznam doporučené literatury
HAVLÍK, Roman; HALÁSZOVÁ, Věra; PROKOP, Jiří. Kapitoly ze sociologie výchovy. Praha: UK, 1996, 109s. ISBN 80-86039-10-2.
GALLA, Karel. Sociologie výchovy: její vývoj a problémy. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986, 194s.
ČÁP, Jan. Psychologie výchovy a vyučování. Praha: Karolinum, 1993, 415s. ISBN 80-7066-534-3.
KREJČÍŘOVÁ, Dana; LANGMEIER, Josef; LANGMEIER, Miloš. Vývojová psychologie: s úvodem do vývojové neurofyziologie. Praha: Grada, 1998, 132s. ISBN 80-86022-37-4.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství, dospělost, stáří. Praha: Portál, 2000, 522s. ISBN 80-7178-308-0.
MATOUŠEK, Oldřich. Ústavní péče. Praha: SLON, 1999, 159s. ISBN 80-85850-76-1.
KRAUS, Blahoslav. Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999, 165s. ISBN 80-7041-135-x.
MAREŠ, Petr;HOFÍREK, Ondřej. Sociální reprodukce a integrace - ideály a meze (sborník z konference). Brno: Masarykova univerzita, Mezinárodní politologický ústav, 2007, 324 s, ISBN 978-80-210-4439-5.
KAVALIERIOVÁ, Monika; RÝDL, Karel. K integraci plnoletých z dětských domovů do společnosti: na příkladu Pardubického kraje a německé spolkové země Hamburku. Pardubice: UPce, 2004, 55s. D13134.
MALÁ, Iveta; JANIŠ, Kamil. Porovnání ústavní a rodinné péče. Pardubice: UPce, 2003, 44s. D12850.
PUNCH, Keith; HENDL, Jan. Základy kvantitativního šetření. Praha: Portál, 2008. 150 s. ISBN 978-80-7367-381-9.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 407 s. ISBN 80-7367-040-2.