Množství nových učebních materiálů pro výuku jazyků roste každým dnem. Tyto se často setkávají s okamžitou kritikou ohledně výhod a nevýhod. Cílem této práce je poskytnout čtenáří náhled do problémů souvisejících s užitím Internetu v hodinách anglického jazyka. Konkrétně je práce zaměřena na využití online zdroje doplňujícího učebnici. Teoretická část se zabývá obecnými rysy online zdrojů a jejich problematických oblastí. Dále se zaměřuje na specifické rysy obou na poli rozvíjení řečových dovedností. Cílem je vypozorovat, zda kombinace těchto materiálů má nějaký přínos. Praktická část představuje malý výzkum na české střední škole. Ačkoli výsledky možná nepřeváží kvality online zdroje, slouží jako autentický náhled do reality českých škol ohledně možností začleňování Internetových zdrojů do hodin anglického jazyka.
Anotace v angličtině
The variety of new language teaching materials is expanding day by day, often encountering instant criticism as for their benefits and drawbacks. This paper attempts to provide the reader with an insight into the enigmatic issue of incomporating the use of the Internet into English language teaching. Concretely, it aims at the use of a supplementary online source which accompanies a printed textbook. The theoretical part concerns general features of online sources and their problematic areas. Next it focuses on specific features of both the textbook and the particular additional online source on the field of speaking skills development. The overall aim is to observe whether the use of both in combination leads to any enhancement of lesson. The practical parts consists of a small scale research carried out at Czech secondary school. Although the outcomes might not overweight the benefits the additional online source possesses, it serves as an authentic picture of the reality at Czech schools regarding the possibilities of incomporating the Internet-based sources into English language lessons.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, online zdroje, učebnice, online zdroj doplňující učebnici, komunikativní výuka jazyka, komunikativní kompetence, mluvení
Klíčová slova v angličtině
English language teaching, online source, textbook, textbook online supplement, communicative language teaching, communicative competence, speaking
Rozsah průvodní práce
39 s.
Jazyk
AN
Anotace
Množství nových učebních materiálů pro výuku jazyků roste každým dnem. Tyto se často setkávají s okamžitou kritikou ohledně výhod a nevýhod. Cílem této práce je poskytnout čtenáří náhled do problémů souvisejících s užitím Internetu v hodinách anglického jazyka. Konkrétně je práce zaměřena na využití online zdroje doplňujícího učebnici. Teoretická část se zabývá obecnými rysy online zdrojů a jejich problematických oblastí. Dále se zaměřuje na specifické rysy obou na poli rozvíjení řečových dovedností. Cílem je vypozorovat, zda kombinace těchto materiálů má nějaký přínos. Praktická část představuje malý výzkum na české střední škole. Ačkoli výsledky možná nepřeváží kvality online zdroje, slouží jako autentický náhled do reality českých škol ohledně možností začleňování Internetových zdrojů do hodin anglického jazyka.
Anotace v angličtině
The variety of new language teaching materials is expanding day by day, often encountering instant criticism as for their benefits and drawbacks. This paper attempts to provide the reader with an insight into the enigmatic issue of incomporating the use of the Internet into English language teaching. Concretely, it aims at the use of a supplementary online source which accompanies a printed textbook. The theoretical part concerns general features of online sources and their problematic areas. Next it focuses on specific features of both the textbook and the particular additional online source on the field of speaking skills development. The overall aim is to observe whether the use of both in combination leads to any enhancement of lesson. The practical parts consists of a small scale research carried out at Czech secondary school. Although the outcomes might not overweight the benefits the additional online source possesses, it serves as an authentic picture of the reality at Czech schools regarding the possibilities of incomporating the Internet-based sources into English language lessons.
Klíčová slova
výuka anglického jazyka, online zdroje, učebnice, online zdroj doplňující učebnici, komunikativní výuka jazyka, komunikativní kompetence, mluvení
Klíčová slova v angličtině
English language teaching, online source, textbook, textbook online supplement, communicative language teaching, communicative competence, speaking
Zásady pro vypracování
Cílem práce je posoudit efekt využívání internetových zdroju jako doprovodný materiál doplnující ucebnici. V teoretické cásti se
studentka zamerí na charakteristiku jednotlivých druhu ucebních materiálu a jejich vhodnost pro ruzné úcely. Pro cást
výzkumnou si zvolí ucebnici anglického jazyka, která je doplnena on-line materiály, které jsou doporuceny prímo jejími autory.
Na základe konkrétní práce s temito materiály ve tríde bude zkoumat jejich prínos pro rozvoj jednotlivých recových dovedností a
posoudí jejich vhodnost pro jednotlivé aktivity.
Zásady pro vypracování
Cílem práce je posoudit efekt využívání internetových zdroju jako doprovodný materiál doplnující ucebnici. V teoretické cásti se
studentka zamerí na charakteristiku jednotlivých druhu ucebních materiálu a jejich vhodnost pro ruzné úcely. Pro cást
výzkumnou si zvolí ucebnici anglického jazyka, která je doplnena on-line materiály, které jsou doporuceny prímo jejími autory.
Na základe konkrétní práce s temito materiály ve tríde bude zkoumat jejich prínos pro rozvoj jednotlivých recových dovedností a
posoudí jejich vhodnost pro jednotlivé aktivity.
Seznam doporučené literatury
CHANOT, A. UHL. The Learning Strategies Handbook. Pearson Longman, 1999. ISBN 0-201-38548-1.
CHAPELLE, C. A. Computer Applications in second Language Acquisition: Foundations for Teaching, Testing and Research.
Cambridge: Cambridge University Press, 2001. pp. 215. ISBN 0-521-62646-3.
DUDENEY, G., HOCKLY, N. How to Teach English with Technology. Pearson Longman. 2007. ISBN 974-1-1058-4773-5.
ESTERAS, S. REMACHA. English for Computer Users - Student´s Book. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. ISBN
0-521-75428-3.
GEOFFREY, PETTY. Moderní vyucování. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-427-4.
LARSEN, DIANNE-FREEMAN. Techniques and Priniciples in Language Teachnig. Oxford: Oxford University Press, 2000.
ISBN 978-0-19-435574-2.
NUNAN, D. Task-Based Language Teaching. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. pp 222. ISBN 0-521-54947-.
TEELER, D., GRAY, P. How to Use the Internet in ELT. Harlow: Pearson Education, 2000. pp. 120. ISBN 0-582-33931-6.
WRIGHT, ANDREW. Visual Material for the Language Teacher. Pearson Longman, 1976. ISBN 0582522676.
Seznam doporučené literatury
CHANOT, A. UHL. The Learning Strategies Handbook. Pearson Longman, 1999. ISBN 0-201-38548-1.
CHAPELLE, C. A. Computer Applications in second Language Acquisition: Foundations for Teaching, Testing and Research.
Cambridge: Cambridge University Press, 2001. pp. 215. ISBN 0-521-62646-3.
DUDENEY, G., HOCKLY, N. How to Teach English with Technology. Pearson Longman. 2007. ISBN 974-1-1058-4773-5.
ESTERAS, S. REMACHA. English for Computer Users - Student´s Book. Cambridge: Cambridge University Press, 1993. ISBN
0-521-75428-3.
GEOFFREY, PETTY. Moderní vyucování. Praha: Portál, 2006. ISBN 978-80-7367-427-4.
LARSEN, DIANNE-FREEMAN. Techniques and Priniciples in Language Teachnig. Oxford: Oxford University Press, 2000.
ISBN 978-0-19-435574-2.
NUNAN, D. Task-Based Language Teaching. Cambridge : Cambridge University Press, 2004. pp 222. ISBN 0-521-54947-.
TEELER, D., GRAY, P. How to Use the Internet in ELT. Harlow: Pearson Education, 2000. pp. 120. ISBN 0-582-33931-6.
WRIGHT, ANDREW. Visual Material for the Language Teacher. Pearson Longman, 1976. ISBN 0582522676.