Závěrečná bakalářská práce nese název ? Faktory ovlivňující rodičovský výchovný styl?. Je prací teoreticko-výzkumnou. Skládá se z části teoretické a praktické. První část pojednává o teorii výchovy, motivech pozdního rodičovství a rizicích s ním spojených. V praktické části, která byla realizována pomocí dotazníkového šetření jsem se snažila zmapovat preference rodičovského výchovného stylu jednotlivých věkových skupin, zjistit informovanost o zdravotních rizicích pozdního mateřství a motivech pozdního rodičovství.
Anotace v angličtině
Finally bachelor thesis is called ?Factors influencing educational parental style?. This work consists of two parts, theoretical and research part. First par is about theory of educational styles, motives of postponing parenthood and health risk, which are connected with that. I tried to chard, which educational parental style is preferred by different age groups of mothers in research part. This was realized by questionnaire investigation. I wanted to get to know level of knowledge about health risk, which are connected with postpone motherhood among older women, and I wanted to figure out motives of postpone parenthood.
Klíčová slova
Výchovný styl, Pozdní mateřství (rodičovství), Motivy, Zdravotní rizika
Klíčová slova v angličtině
Educational parental style, Postpone motherhood, Motives, Health risks
Rozsah průvodní práce
54 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Závěrečná bakalářská práce nese název ? Faktory ovlivňující rodičovský výchovný styl?. Je prací teoreticko-výzkumnou. Skládá se z části teoretické a praktické. První část pojednává o teorii výchovy, motivech pozdního rodičovství a rizicích s ním spojených. V praktické části, která byla realizována pomocí dotazníkového šetření jsem se snažila zmapovat preference rodičovského výchovného stylu jednotlivých věkových skupin, zjistit informovanost o zdravotních rizicích pozdního mateřství a motivech pozdního rodičovství.
Anotace v angličtině
Finally bachelor thesis is called ?Factors influencing educational parental style?. This work consists of two parts, theoretical and research part. First par is about theory of educational styles, motives of postponing parenthood and health risk, which are connected with that. I tried to chard, which educational parental style is preferred by different age groups of mothers in research part. This was realized by questionnaire investigation. I wanted to get to know level of knowledge about health risk, which are connected with postpone motherhood among older women, and I wanted to figure out motives of postpone parenthood.
Klíčová slova
Výchovný styl, Pozdní mateřství (rodičovství), Motivy, Zdravotní rizika
Klíčová slova v angličtině
Educational parental style, Postpone motherhood, Motives, Health risks
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium literatury a popis současné problematiky týkající se výchovy dětí a faktorů majících vliv na proces výchovy.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a výzkumných záměrů.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr vhodných respondentů a rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Kritické zhodnocení a doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací, studium literatury a popis současné problematiky týkající se výchovy dětí a faktorů majících vliv na proces výchovy.
2. Stanovení podmínek, metod, cílů a výzkumných záměrů.
3. Prokonzultování výběru metod výzkumu a respondentů s vedoucím práce.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr vhodných respondentů a rozdání dotazníků.
6. Analýza a interpretace získaných dat.
7. Kritické zhodnocení a doporučení.
Seznam doporučené literatury
1. SHEEDYOVÁ - KURCINKOVÁ, M. Problémové dítě v rodině a ve škole. Praha : Portál, 1998. 284 s. ISBN 80-7178-174-6.
2. ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha : ISV, 1996. 302 s. ISBN 80-85866-15-3.
3. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha : Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-85282-00-3.
4. VANÍČKOVÁ, E. Tělesné tresty : Definice - Popis - Následky. Praha : Grada Publishing, 2004. 116 s. ISBN 80-247-0814-0.
5. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina : v psychologickém poradenství. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1998. 215 s. ISBN 80-04-25236-2.
Seznam doporučené literatury
1. SHEEDYOVÁ - KURCINKOVÁ, M. Problémové dítě v rodině a ve škole. Praha : Portál, 1998. 284 s. ISBN 80-7178-174-6.
2. ČÁP, J. Rozvíjení osobnosti a způsob výchovy. Praha : ISV, 1996. 302 s. ISBN 80-85866-15-3.
3. MATĚJČEK, Z. Co děti nejvíc potřebují. Praha : Portál, 1994. 108 s. ISBN 80-85282-00-3.
4. VANÍČKOVÁ, E. Tělesné tresty : Definice - Popis - Následky. Praha : Grada Publishing, 2004. 116 s. ISBN 80-247-0814-0.
5. MATĚJČEK, Z. Dítě a rodina : v psychologickém poradenství. Praha : Státní pedagogické nakladatelství, 1998. 215 s. ISBN 80-04-25236-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: velmi dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Uveďte důvody pro zařazení III. bloku dotazníku - Zdravotní rizika do bakalářské práce?
2. Je jistě pravda, že pozdní mateřství nese potencionální rizika. Přispěje rozšíření edukační činnosti prenatálních poraden ke zlepšení situace? Jak si tuto činnost v budoucnosti představujete?
3. Zajímalo by mne, proč se jako porodní asistentka nezmiňujete i o možném vztahu úrovně osvěty v rámci antikoncepce v období totalitním a období současném?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací velmi dobrá.