Informace o kvalifikační práci Informovanost adolescentů o problematice návykových látek: Porovnání vybraných informačních zdrojů a jejich vlivu na četnost užívání návykových látek
- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Informovanost adolescentů o problematice návykových látek: Porovnání vybraných informačních zdrojů a jejich vlivu na četnost užívání návykových látek
Hlavní téma v angličtině
Adolescents, and Their Knowledge about the Problem of Addictive Drugs: Confrontation of Specific Sources of Information, and its Influence on Quantity of Drug Use.
Název dle studenta
Informovanost adolescentů o problematice návykových látek: Porovnání vybraných informačních zdrojů a jejich vlivu na četnost užívání návykových látek
Bakalářská práce se zabývá postojem adolescentů ke zdraví v oblasti užívání návykových látek. V teoretické části se práce věnuje adolescenci a užívání alkoholu tabákových výrobků a drog, také je zaměřena na možnosti prevence užívání návykových látek. Praktická část zahrnuje názory studentů 2. a 3. ročníků Střední zdravotnické školy a Reálného gymnázia v Prostějově na zdroje informací o návykových látkách a výskyt těchto zdrojů. Dále je výzkumná část zaměřena na znalost účinků a rizik návykových látek a jejich užívání adolescenty.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with attitudes of adolescents towards health in the relation to addictive drugs use. Alcohol, tobacco and other drugs use among adolescent is described in the theoretical part. There are also mentioned possibilities and methods of drug abuse prevention. The practical part is dedicated to research which was carried out on adolescent at the selected grammar schools in Prostejov . The purpose of this research was to find out how much adolescents know about addictive drugs and their effects, what is the source of information in this area and whether they observe drug occurence in their neighbourhood.
Klíčová slova
adolescence, prevence, informační zdroje, návykové látky
Bakalářská práce se zabývá postojem adolescentů ke zdraví v oblasti užívání návykových látek. V teoretické části se práce věnuje adolescenci a užívání alkoholu tabákových výrobků a drog, také je zaměřena na možnosti prevence užívání návykových látek. Praktická část zahrnuje názory studentů 2. a 3. ročníků Střední zdravotnické školy a Reálného gymnázia v Prostějově na zdroje informací o návykových látkách a výskyt těchto zdrojů. Dále je výzkumná část zaměřena na znalost účinků a rizik návykových látek a jejich užívání adolescenty.
Anotace v angličtině
This Bachelor's thesis deals with attitudes of adolescents towards health in the relation to addictive drugs use. Alcohol, tobacco and other drugs use among adolescent is described in the theoretical part. There are also mentioned possibilities and methods of drug abuse prevention. The practical part is dedicated to research which was carried out on adolescent at the selected grammar schools in Prostejov . The purpose of this research was to find out how much adolescents know about addictive drugs and their effects, what is the source of information in this area and whether they observe drug occurence in their neighbourhood.
Klíčová slova
adolescence, prevence, informační zdroje, návykové látky
1. Sběr informací a vyhledání odborné literatury.
2. Stanovení cílů, výzkumných záměrů a metod.
3. Zpracování teoretické části.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr respondentů a rozdání dotazníků.
6. Sběr, zpracování a interpretace dotazníků.
7. Zhodnocení cílů, hypotéz a celé bakalářské práce.
Zásady pro vypracování
1. Sběr informací a vyhledání odborné literatury.
2. Stanovení cílů, výzkumných záměrů a metod.
3. Zpracování teoretické části.
4. Stanovení vhodné metodiky a sestavení dotazníků.
5. Výběr respondentů a rozdání dotazníků.
6. Sběr, zpracování a interpretace dotazníků.
7. Zhodnocení cílů, hypotéz a celé bakalářské práce.
Seznam doporučené literatury
1. COHEN, L.; MANION, L.; MORRISON, K. Research methods in education. 5th ed. London : RoutledgeFalmer, 2000. ISBN 04-1519-541-1.
2. DVOŘÁK, D. Efektivní učení ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3.
3. HORÁK, J. Výchovné problémy současné školy. 1. vyd. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2001. ISBN 80-7083-537-0.
4. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 1. vyd. Praha : Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
5. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.
6. MACEK, P. Adolescence. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
7. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 97-8807-367-5035.
Seznam doporučené literatury
1. COHEN, L.; MANION, L.; MORRISON, K. Research methods in education. 5th ed. London : RoutledgeFalmer, 2000. ISBN 04-1519-541-1.
2. DVOŘÁK, D. Efektivní učení ve škole. 1. vyd. Praha : Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3.
3. HORÁK, J. Výchovné problémy současné školy. 1. vyd. Liberec : Technická univerzita v Liberci, 2001. ISBN 80-7083-537-0.
4. CHRÁSKA, M. Úvod do výzkumu v pedagogice. 1. vyd. Praha : Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISBN 80-244-0765-5.
5. KŘIVOHLAVÝ, J. Psychologie zdraví. 1. vyd. Praha : Portál, 2001. ISBN 80-7178-551-2.
6. MACEK, P. Adolescence. 1. vyd. Praha : Portál, 1999. ISBN 80-7178-348-X.
7. PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4. aktualiz. a dopl. vyd. Praha : Portál, 2009. ISBN 97-8807-367-5035.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Hodnocení vedoucího: dobře
Hodnocení oponenta: dobře
Doplňující otázky k obhajobě:
1. Domníváte se, že z této práce lze vyvodit závěry, že kdo pravidelně kouří současně pravidelně konzumuje alkohol a užívá další drogy?
2. Pokud uvádíte pojem adolescence, které věkové rozmezí tím myslíte?
Obhajoba bakalářské práce s prezentací dobrá.